“Заказуха” проникла у Вікіпедію
Редактори англомовної Вікіпедії висловили “шок і тривогу”, виявивши акаунти користувачів, створені для розміщення платних замовних записів на сторінках ресурсу.
Платна пропаганда, а також створення несправжніх, “лялькових” акаунтів у рекламних цілях є порушенням політики цієї безкоштовної громадської інтернет-енциклопедії.
Сью Гарднер, виконавчий редактор Wikimedia Foundation, заявила, що під підозрою опинилися кілька тисяч акаунтів.
Крім того, було заблоковано понад 250 фальшивих акаунтів, повідомила вона.
“Наша мета полягає в наданні нейтральної і достовірної інформації для наших читачів, і все, що загрожує цьому, становить серйозну проблему”, – сказала пані Гарднер.
“Ми активно досліджуємо цю ситуацію й вивчаємо наші можливості”, – додала вона.
Вікіпедія вважає замовні матеріали “піратською” практикою, яка “порушує основні принципи, котрі зробили Вікіпедію такою цінною для дуже багатьох людей”, зазначила пані Гарднер.
Wikimedia Foundation – некомерційна організація, яка управляє Вікіпедією.
Згідно з розслідуванням, яке провели редактори енциклопедії, більшість суперечливих записів пов’язані з американською компанією під назвою Wiki-PR, яка пропонує клієнтам “створювати, управляти і перекладати сторінки Вікіпедії”.
Водночас сама Wiki-PR заперечує звинувачення у порушенні правил Вікіпедії шляхом просування чи рекламування своїх клієнтів. Компанія заявила, що просто хотіла, аби інформація про них була представлена на сайті точно.
За правилами Вікіпедії, яка існує за рахунок приватних анонімних пожертв, її редакторами можуть стати всі охочі, але ними мають бути лише приватні особи, і вони не можуть представляти якусь комерційну компанію чи займатися просуванням бренду.
За матеріалами bbc.co.uk