«Укрзалізниця» винайшла новий спосіб порівняно чесного здирання грошей
За сьогоднішньою інформацією офіційного сайту «Укрзалізниці», на пасажирів знову чекають нові, цікаві і, звісна річ, платні послуги
Принаймні, Придніпровська магістраль «для поліпшення обслуговування пасажирів, якомога повнішого задоволення їхніх потреб під час подорожей залізницею» вирішила провести експеримент і подивитися, що з того вийде. За даними сайту «Укрзалізниці», прейскурант на «поліпшення» такий:
– користування холодильником у вагоні (1 послуга) – 3,5 грн;
– користування мікрохвильовою піччю у вагоні (1 послуга) – 3,5 грн;
– підзарядка мобільного телефону чи ноутбука провідником (по 2 години) – 5 грн.
Припустимо, холодильник з мікрохвильовкою – це ще туди-сюди (кому смажену курочку підігріти, кому шмат ковбаси додому зберегти). Хоча не дуже зрозуміло, як має вираховуватися «1 послуга холодильника» – за вагою чи за часом зберігання? А ось зарядка мобільного в купе провідника (вєрки сердючки Придніпровської магістралі масово мчать купувати китайські подовжувачі на 20 гнізд) – це вже щось екстраоригінальне.
Річ у тім, що взагалі-то розетки у вагонах є і окрім купе провідника. Бери і заряджайся. Але працюють ці корисні маленькі електропристрої лише в «хюндаях» – аби пасажир, підзарядивши ноутбук, мав чим розважитися під час тригодинного стояння посеред чистого поля, коли це чудо корейської техніки вкотре копита відкине. А в звичайних потягах розетки, як правило, не працюють – адже мудро вимкнені на щитку тими ж провідниками. І дійсно: на фіга пасажирам електроенергія? Екологію берегти треба, товариші, економити природні ресурси…
(Є підозра, що кондиціонери в купе перманентно не працюють з тієї ж благородної причини. Хоча, судячи з цін на квитки, за такі гроші можна покращити екологічний стан не лише в Україні, а й в околицях «Фукусіми – 1»).
Отже, перед нами черговий спосіб збирання коштів «на ремонт Провалу». Власне, «Укрзалізницю» можна зрозуміти: почасти, бідолаха, потерпає від збитків. Ось лише за минулий рік прибуток у 2,6 разу впав. Просто біда якась: тарифи на проїзд постійно зростають, а, далебі, грошей нема. Дешеві потяги скасовують на користь дорогого дефектного «хюндаю», та дарма – грошей все нема. Ти ба, десь пороблено тій нещасній «Укрзалізниці» чи що – хоч іди до церкви всім керівництвом та свічку став.
Щоправда, є й інше, не таке вже містичне пояснення причин цієї фінансової ями. Як зізнався 16 травня екс-гендиректор «Укрзалізниці», а нині міністр інфраструктури Володимир Козак, зараз порушено півтора десятка кримінальних справ за фактом розкрадання одного мільярду гривень з його колишнього відомства. Але сам він, Козак, тут ні до чого. І коли знайдуть винного, захищати такого негідника він не буде, а, навпаки, співпрацюватиме зі слідством. Дивовижний зразок чиновницького самозречення, усім би так.
Незрозуміло лише одне: чому креативщики з «Укрзалізниці» обмежилися лише розетками? Насправді існує ще дуже багато послуг, які досі безвідповідально включено до вартості квитка, хоча за них можна було б спокійно брати окрему плату. До прикладу, туалети – це ж які мільярди можна підняти! Інформація про майбутню «платність» туалетів вже проскакувала, але якась млява – буцімто братимуть гроші безпосередньо за акт користування: гривню або дві (залежно від «мети відвідування»). Але ж, окрім безпосередньо процесу, є ще багато шпаринок для креативщиків залізниці. Скажімо, вхід – 5 гривень. Вхід поза чергою – 10 гривень. Вихід – теж 10 (а чого це безкоштовно туди-сюди вештатися!). Зачинити вікно взимку – 100 гривень. Відчинити влітку – 200. Членам профспілок – знижки. Міліціонерам, прирівняним до дітей, – безкоштовно.
Так, диви, загальними зусиллями і врятуємо вітчизняну залізницю від фінансової катастрофи…
…..то то я думаю на постоянке проводники “генератор в ремонт сдают” никак не могу попасть на работающие розетки, а билетик 1200гр !!!