«Укрзалізниця» поремонтує 1,1 тис. км полотна
«Укрзалізниця» підтримує залізничну інфраструктуру в належному технічному стані для гарантії безпеки руху і забезпечення плавності руху поїздів. На 2014 рік «Укрзалізниця» запланувала роботи з ремонту та модернізації понад 1,1 тис. км шляхів. З них капітально відремонтують 440 км полотна, роботи з середнього ремонту виконають на дистанції 350 км, а модернізація залізничного полотна запланована на 440 км колії.
Наразі «Укрзалізниця» впровадила й успішно застосовує більш економічні і ефективні технології ремонту колії. Ремонтно-колійні роботи виконуватимуться із застосуванням нових конструкцій та елементів верхньої будови колії, з використанням високопродуктивної колійної техніки, яка значно підвищує якість і надійність робіт.
Важливо зазначити, що «Укрзалізниця» здійснює всі ремонтні роботи за свій рахунок, без підтримки держбюджету. Наприклад, у поточному році «Укрзалізниця» витратила понад 3 млрд грн на закупівлю матеріалів, необхідних для ремонту залізничного полотна. Важливо підкреслити, що практично всі закуплені матеріали — це продукція вітчизняних підприємств. За словами фахівців, необхідний річний обсяг фінансування для закупівлі ремонтних матеріалів становить близько 8–9 млрд грн.
А загальна вартість виконання необхідних обсягів робіт з ремонту верхньої будови колії сягає 6,2 млрд грн на рік.
Подальше фінансування в достатніх обсягах дозволить не знижувати швидкість поїздів і виконувати всі ремонти вчасно. Наприклад, орієнтовна вартість будівництва 1 км колії становить 10 млн грн. А для дотримання міжремонтних термінів виконання колійних робіт на залізницях України та підвищення їх пропускної спроможності необхідно щорічно виконувати роботи з модернізації близько 800 км колії. Також щорічно 1000 комплектів стрілочних переводів вимагають заміни, а 1200 км шляхів — капітального ремонту.
Утримання інженерних споруд залізниць вимагає значних інвестицій. Щорічно, крім залізничного полотна і стрілочних переводів, ремонту потребують також земляне полотно, мости і тунелі. Крім того, існує потреба і в поповненні парку колійної техніки для виконання поточних ремонтів і діагностики стану шляхів. Таким чином, щорічно для утримання інженерних споруд в цілому необхідно близько 470 млн грн.