«Укрзалізниця» готується до змін
«Укрзалізниця» планує до 2019 року поетапно перейти на нову систему управління процесом перевезень. З цією метою на українських залізницях планується створити нові центри управління рухом: один центр — головний в «Укрзалізниці», шість інших — у регіонах. Регіональним центрам підпорядковуватимуться 14 районів управління, які створюються на залізницях.
Впровадження нової технології управління здійснюватиметься за рахунок структурних змін і технічного переоснащення пунктів управління для подальшої автоматизації управління рухом поїздів.
«Метою нововведення є впровадження ефективної структури управління перевізними процесом (для оперативного керівництва експлуатаційною роботою) і поновлення відповідних технологій на основі їх автоматизації», — повідомив головний інженер ГУП «Укрзалізниці» Василь Капшай.
На Донецькій та Південній залізницях вже триває процес створення регіональних центрів управління рухом, зазначають експерти. Також на Донецькій залізниці закінчується створення Луганського району управління рухом поїздів на базі Луганської та Дебальцевської дирекцій. На Донбасі таких вже два — Ясинуватський і Краснолиманський.
Експерти прогнозують, що новий відділ перевезень Луганського району управління рухом буде запущено 1 січня 2014 року. Він перепідпорядкує собі лінійні станції та оптимізує диспетчерські ділянки.
На Південній залізниці також відбувається процес оптимізації кількості диспетчерських дільниць за рахунок збільшення їх довжини. Наразі триває робота з перерозподілу п’яти ділянок: Харківського вузла, вузла Мерефа-Лозова, Ново-Боварського вузла, Люботинського вузла, вузла Богодухів-Ворожба. Планується, що на їх базі буде створено чотири нових ділянки. Також підготовчі роботи тривають і на інших вузлах.
Експерти зазначають, що саме Південна і Донецька залізниці зараз найбільш потребують модернізації та автоматизації процесу. Оскільки саме на ці ділянки припадає левова частка всіх українських товарних залізничних перевезень. Приміром, згідно з аналітичними даними, за 11 місяців 2013 року обсяги вантажоперевезень Донецькою залізницею становили 127 млн тонн. Це 36,8% всіх товарних залізничних перевезень України за цей період.
До речі, на Південній залізниці вже працює одна об’єднана ділянка — Полтава-Лозова. Вона оснащена сучасним обладнанням, що значно оптимізувало процес управління і дозволило скоротити експлуатаційні витрати.
За словами експертів, нововведення на залізниці багато в чому засновані на використанні сучасних комп’ютерних систем централізації і контролю. Завдяки передовим технологіям диспетчери зможуть спостерігати за рухом в режимі реального часу. Це дозволить оперативно реагувати на ситуацію для усунення затримок у русі.