«Укрпошта» на межі банкрутства. Колектив просить президента негайно усунути нинішнє керівництво
Колектив «Укрпошти» попросив президента Петра Порошенка про «негайне відсторонення» від посади виконуючого обов’язки генерального директора держпідприємства Михайла Паньківа у зв’язку перевищенням ним посадових повноважень
Про це сказано в колективному листі від 10 червня 2014 р., адресованому главі держави. Його текст опублікував у Facebook адміністратор громадської ради підприємства. Існування такого листа виданню «Капітал» підтвердив глава київської міської дирекції «Укрпошти» Андрій Хорошевський.
Нагадаємо, що Михайло Паньків був призначений на посаду в. о. гендиректора «Укрпошти» наказом Міністерства інфраструктури від 8 квітня 2014 р. До цього він був заступником директора одного з конкурентів підприємства – приватної поштово-логістичної компанії «Міст Експрес», яка входить до складу групи компаній «Росан».
З приходом нового керівника «Укрпошти» почалася стрімка втрата великих корпоративних клієнтів, які традиційно обслуговувалися держпідприємством, йдеться в листі.
За словами Хорошевського, маркетинговий аналіз, проведений співробітниками підприємства, показав, що всі випадки падіння обсягів доходів пов’язані з перепідписанням контрактів клієнтів «Укрпошти» на приватну компанію «Міст Експрес». Серед юридично втрачених клієнтів – Platinum Bank, банк «Російський стандарт» та інші великі компанії.
«Але у зв’язку з тим, що вказана компанія технологічно не пристосована до обробки та доставки таких великих обсягів письмової кореспонденції, основні функції з доставки листів одержувачу залишилися за «Укрпоштою », а відповідні доходи перейшли до «Міст Експрес », – говорить менеджер держпідприємства, додаючи, що обсяг недоотриманих коштів «Укрпоштою» щомісяця сягає мільйонів гривень.
За словами колишнього співробітника, який раніше обіймав керівну посаду в держкомпанії, схема такої роботи виглядає наступним чином: «Міст Експрес» після отримання контрактів підписував договори з доставки кореспонденції з львівською дирекцією «Укрпошти» (яку раніше очолював Василь Веселий, а нині комерційний директор держпідприємства) , але «Укрпошті» платили лише за частину кореспонденції, іншу частину за допомогою підроблених поштових відбитків львівська дирекція доставляла безкоштовно.
«Завдяки» новому керівництву державна компанія втратила і величезну частину міжнародних пересилань. «Обсяг консигнації (невеликі відправлення за кордону) по одній тільки словацької поштою на початку року становив близько € 900 тис. на місяць, а в травні він вже впав до € 200 тис.», – говорить Андрій Хорошевський.
Другий співрозмовник видання додав, що до приходу Паньківа в «Укрпошті» був створений відділ з розвитку міжнародного напрямку, який розпущений указом нового гендиректора. «Після цього підприємство почало втрачати закордонних клієнтів, більшість яких перейшли обслуговуватися в «Міст Експрес », – зазначає він.
Крім цього, колектив підприємства також обурений фактами пересилання через мережу «Укрпошти» агітаційних аркушів кандидата в президенти Юлії Тимошенко без відповідного договору, – додав екс-менеджер підприємства. «Напередодні виборів було відправлено понад 9 млн листів, з яких сплачено всього 2 млн. За підрахунками, національному оператору було завдано збитків на суму понад 16 млн гривень», – йдеться у зверненні до президента.
Хорошевський вказує, що ця сума могла бути значно вище, оскільки всі листи відправлялися у вкрай стислі терміни, тому їх можна було вважати пріоритетними, відповідно, їх доставка обійшлася б у два рази дорожче.
На початку червня Михайло Паньків заявляв українським ЗМІ, що для «Укрпошти» настали важкі часи і вона на межі банкрутства. Така ситуація, за його словами, безпосередньо пов’язана з кредитними зобов’язаннями підприємства і продажем компанією послуг з відстрочкою платежу. «Зокрема, за два роки, з 2012 по 2014 р., розмір зобов’язань збільшився з 593 млн грн до більш ніж 800 млн грн, а дебіторська заборгованість зросла з 154 млн грн до 344 млн грн», – зазначав він.
Екс-менеджер підприємства стверджує, що заборгованість перед компанією була тільки у державних органів. «Що – потрібно було не носити пенсію, тому що нам заборгував Пенсійний фонд, або не продовжувати підписку на кореспонденцію держустановам, які не могли вчасно заплатити?» – запитує він.
За матеріалами itexpert