Українцям більше смакує преміальний хліб
Українці почали їсти менше хлібобулочних виробів. Але це не означає, що вони витрачають менше грошей на хліб. Навпаки, за ті ж чотири роки в грошовому вираженні ринок хліба в Україні виріс на 45%.
Такі тенденції експерти ринку пояснюють переорієнтацією споживача на більш дорогі сорти хліба. Згідно з даними GFK Україна, тільки за 2012 рік споживання соціальних, тобто найдешевших, сортів хліба знизилося на 11%. Так, якщо в 2008 році на соціальні сорти хліба доводилося 88% від всієї виробленої продукції, то у 2012 році – 69%. Середньоціновий сегмент хлібобулочної продукції зріс з 11% до 24%, а преміальний – з 1% до 7%.
Логічно, що на преміальні сорти хліба переходять споживачі з більш високим рівнем доходів. До прикладу, в сім’ях, в яких на одну людину припадає понад 3,5 тис. грн. доходу, споживання соціального хліба знизилося з 80% до 56%. При цьому в сім’ях з доходом на одну людину в 1,2 тис. грн. споживання знизилося з 92% до 74%.
Зниження споживання соціальних сортів хліба багато в чому пов’язане з погіршенням його якості. Згідно з результатами опитування GFK, кожен третій українець зауважив погіршення якості хлібобулочної продукції.
“Споживачі з високим рівнем доходів більше за інших респондентів відзначили погіршення якості хліба – 42%. Це демонструє нестачу якісного хліба саме для споживачів з високими доходами”, – коментує Марина Забарило, керівник відділу Consumer Scan компанії GFK Україна.
За матеріалами news.ub.ua