Українські ЗМІ люблять чоловіків утричі більше, ніж жінок
Регіональні медіа пишуть про чоловіків значно частіше, аніж про жінок, що свідчить про значний дисбаланс у медіа щодо гендерної репрезентації
Такі дані соціологічного дослідження було оприлюднено на прес-конференції в Укрінформі на тему: “Репрезентація гендерних ідентичностей в українських регіональних медіа” провідним соціологом навчальної лабораторії прикладних соціологічних досліджень факультету соціології Київського національного університету ім. Т.Шевченка Ольгою Совенко.
“На сьогодні фіксується значний дисбаланс гендерної репрезентації в ЗМІ. У друкованих виданнях чоловіки представлені майже в 3 рази частіше ніж жінки, в електронних виданнях – в 4 рази частіше. У новинних інтернет-сайтах чоловік як герой повідомлень ще більш популярний, а частка жіночої присутності варіюється від 16% до 25%”, сказала Совенко.
За її словами, жінка у пресі переважно виступає, як представниця побутової сфери (28, 6%), культурний діяч (25, 5%), спортсменка (14, 5%). Чоловік, в свою чергу, у пресі з’являється частіше як спортсмен (21, 1%), культурний діяч (19, 7%), персонаж поза роботою – побут, родина (13, 4%), політик українського масштабу (13,1%).
Загалом, за словами соціолога, і чоловічі, і жіночі персонажі з’являються в медіа текстах здебільшого в діловому та виробничому контексті: чоловіки – 68% у пресі, жінки – 58%.
В свою чергу, домашній та дозвіллєвий контекст значно більше характерний для жіночих зображень у пресі та інтернеті (14%, 12%), а чоловічі образи в домашній обстановці – украй рідкісні, особливо, в інтернеті (6%, 3%)
Дослідження було проведене за участі вчених Інституту соціології НАН України та факультету соціології Київського національного університету ім. Тараса Шевченка.
Об’єктом дослідження стали провідні два друковані та одне електронне видання у чотирьох регіонах України – Львівській, Одеській, Донецькій і Сумській областях, та чотири національні онлайн медіа.