Керівництво «України» вважає свій палац крутішим за Альберт-хол і Ла Скала
Буквально на днях Українська асоціація організаторів видовищних заходів поширила в мережі лист із закликом розслідувати корупційну діяльність НП «Україна». Адміністрація палацу погодилась сісти за стіл переговорів із організаторами концертів. 3 квітня вони підписали спільний протокол, за яким вирішено створити робочі групи з проблемних питань
А такими організатори масових заходів називають введення електронних квитків, завищену орендну плату та штрафні санкції за перенос і відміну концертів. Поки що ж перший заступник генерального директора Сергій Сметанін погодився прокоментувати претензії, висунуті до «України» організаторами масових заходів.
– Спочатку надісланий нам лист був узагалі без підписів, – прокоментував появу даного документа замдиректора. – Деякі організатори концертів, з якими ми працюємо, говорили, що ніколи його й не підпишуть. Але по мірі того, як лист збирав підписи, ми зобов’язані були відреагувати, тому і запросили колег на круглий стіл.
Між такою установою, як державний палац культури та людьми, які мають комерційні інтереси, звісно, завжди будуть розбіжності. На думку Сергія Сметаніна, це навіть є нормальним явищем. Щодо конкретного конфлікту, то почалася неприязнь до нового керівництва в особі гендиректора Михайла Кулиняка з того, що «Україна» перейшла на електронні квитки. Ця практика поширена в усьому світі й у принципі позитивна, оскільки перекриває всі махінації, котрі були можливі з паперовими квитками. На думку пана Сметаніна, не сподобатись нововведення могло лише з тієї причини, що виявляло реальну картину проданих квитків, а отже, отриманих від цієї діяльності доходів.
Спроба організаторів порахувати чужі гроші проявилася й у претензії до надмірно роздутого штату Палацу «Україна» із зарплатами по 20-30 тисяч гривень. На це зауваження замісник директора пропонує оцінити площу й об’єми робіт у палаці культури. Деякі працівники задіяні лише в дні концертів (гардеробники, адміністратори, світловики), тому оформлені на зовсім невелику ставку, але державна установа повинна працевлаштовувати людей офіційно! Велику зарплату отримує лише кілька топ-менеджерів і в будь-якому разі вона набагато нижча за оплату праці в аналогічній комерційній установі.
Щодо грошей, витрачених на миття люстр, ремонт фойє, то будь-які подібні роботи у такому приміщенні коштують досить дорого, бо від самого початку Палац «Україна» був передовою українською концертною площадкою і мав виглядати відповідно. Ціна за оренду це відображає.
– Миття люстр насправді обійшлося набагато дешевше за суму, названу організаторами концертів (160 тисяч гривень – ред.), – говорить Сметанін. – Більш того, для цього необхідно використовувати спеціальні розчини, здійснювати роботи на висоті. Організатори також незадоволені орендою у 200 тисяч гривень. Порівнюють із цінами за Альберт-хол, Ла Скала… Я був на цих площадках і можу певно сказати, що наш палац «Україна» крутіший! І за матеріалами, з яких його будували, і за доглядом за приміщеннями. По-друге, порівняння досить некоректне. У нас у пакет послуг оренди входить звуковий супровід, який окремо може коштувати куди дорожче за оренду цих європейських площадок, гримерні кімнати, мінеральна вода «Предслава» для артистів тощо. По-третє, ціни встановлюємо не ми, а держава. Ми, на жаль, прив’язані навіть до курсу валют, тому що від цього залежать ціни на енергоносії. Наприклад, за цей місяць гаряча вода подорожчала на 23%. Якщо ж організатори хочуть додаткове світло чи звук – це також коштує грошей. Вся техніка шалено дорога. Недавно в нас згоріла одна мікросхема у світловому приладі, так її ремонт обійшовся у майже вісім тисяч гривень! За вивіску на фасаді приміщення, де анонсуються концерти, також беремо гроші, бо ми ж сплачуємо податки за зовнішню рекламу. В’їзд-виїзд техніки для монтажу – теж додаткові послуги, адже ми вмикаємо освітлення, виводимо людей у нічну зміну, платимо їм за це… Година монтажу може й коштує 5000 гривень, але при цьому працює бригада, приміром, з 20 чоловік.
Насправді адміністрація чудово розуміє, чому саме зараз претензії організаторів досягли піку. І для Палацу «Україна», і для організаторів масових заходів настали скрутні часи. Відміняються концерти російських виконавців, які займали левову частину українського ринку. Крім того, зарубіжні співаки побоюються їхати в Україну і переносять або й відміняють концерти. Адміністрація палацу запевняє, що розуміє: штраф у 20% від оренди, який при відміні чи переносі концерту сплачують організатори, зараз боляче б’є по гаманцю. Форсмажорні обставини, звісно, прописані в контракті. Проте українське керівництво так і не визнало, що в країні, так би мовити, стався форс-мажор. Лише коли офіційно було оголошено траур, Палац «Україна» мав право не брат штраф. У той день якраз мав бути концерт Розенбаума, його перенесли, а організаторів не оштрафували.
– Може, це не справедливо, але коли до нас прийдуть перевіряючі органи, вони обов’язково запитають, чому із цього і цього штраф брався, а з цього – ні? – коментує ситуацію Сергій Сметанін. – У даному випадку в нас зв’язані руки! Ми погоджуємось, що, можливо, вартість 200 000 гривень треба переглянути, проте це треба зробити диференційовано. Щоб ми могли насамперед знизити оренду для українських виконавців! З організаторами концертів ми домовились написати спільного листа до Державного управляння справами, яке й керує нами, з проханням застосувати диференційовану ставку на концерти. Заодно порушимо питання штрафних санкцій, оскільки, на жаль, стан у країні й досі не певний, і концерти продовжують відмінятися. Хоча я не можу сказати, що все так уже погано. Долар і євро зростають, ростуть тарифи, а наші ціни поки не рухаються… Ще кілька років тому організатори платили 190 тисяч гривень – і ніхто не скаржився. А от квитки на концерти, ціни на які встановлюють вони самі, постійно зростають. Наприклад, на Сару Брайтман квитки коштували від 790 до 5 600. Місць у залі – 3715. Можна досить просто порахувати, який відсоток із цього складає оренда – 55 грн.
Тим часом адміністрація палацу вже домовляється із організаторами про задоволення частини їх вимог. Приміром, аби контроль квитків здійснювався паралельно і працівниками палацу, і представниками їх компаній. Невдовзі планують узгодити й інші проблемні питання, адже насправді усі ці комерційні організації знаходяться з державною установою в одному човні. А увесь український ринок масових заходів наразі перебуває у глибокому штилі. Що, до речі, є непоганим часом для узгодження всеможливих непорозумінь.
Увага!!! Необхідно допомогти
керівництву Херсонської області запобігти екологічній катастрофі і отруєнню
людей!!! Хлопці, кому близько. Прорийте
канал водозбросу з Дніпровського каналу там де найближче до Сивашської затоки. І тут же усього чотири Камази щебню треба
всипати до самого Дніпровсько-кримського каналу. Цього буде досить, щоб
урятувати людей у Кримському федеральному окрузі Росіі. Вода ж отруйна, як і
писала їх преса. Стільки промислових
стоків з наших міст і з радіоактивних Жовтих вод!!! Дак і Чорнобильська Аес аж
у горі Дніпра. А недай Господь, як це було у Криму, раптом з являться невідомі військові без знаків, та запустять
цианід калію у ту воду??? То будемо мати клопіт з брацьким народом. Треба їх
рятувати терминово.