У Києві відкрили шосту станцію метрополітену за три роки
У рамках Державної цільової програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на період до 2020 року в Києві відбулася церемонія відкриття нової 53-ї станції Київського метрополітену «Теремки». На відкритті станційного комплексу «Теремки» були присутні Президент України Віктор Янукович, представники Уряду, а також керівництво Київського метрополітену і Київметробуду.
Станція метро «Теремки» стала 18-ю на Куренівсько-Червоноармійській лінії і 6 -ю за останні 3 роки — після станцій «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська», «Виставковий центр», «Іподром». Станція дозволить значно розвантажити транспортну розв’язку Одеської площі та магістралей, що ведуть до центральної частини міста. Пропускна спроможність станції «Теремки» — 40 пар поїздів і 34 тисячі пасажирів на годину. Кількість робочих місць на ділянці — 156. Вартість реалізованого проекту оцінюється у 830 млн гривень.
Як зазначають експерти, в ході будівництва станції «Теремки» використовувалися нові інноваційні технології — сучасні прохідницькі комплекси для спорудження тунелів. Нові технології прокладання тунелів дозволили провести роботи під землею без перекладання магістральних інженерних мереж та комунікацій на поверхні і зберегти зелені насадження. Також роботи проходили без перекриття проїжджої частини проспекту Академіка Глушкова.
Крім того, для забезпечення реалізації держпрограми «Безбар’єрний простір» на станції буде встановлено 4 спеціальних ліфти, звукові інформатори напрямків руху і рельєфні обмежувачі на платформі станції для зручності пасажирів із особливими потребами.
Водночас на станції діють вдосконалена система подачі електроенергії, яка гарантує безперебійну роботу, світлодіодне освітлення платформи та система шумопоглинання — поїзди на станцію будуть прибувати значно тихіше.
Після урочистої церемонії відкриття генеральний директор Київського метрополітену Володимир Федоренко ознайомив Президента та членів Уряду з представленим на платформі новим модернізованим поїздом, спроектованим Крюківським вагонобудівним заводом спільно з японською компанією Itochu за гроші «зелених» інвестицій, які Україна отримала за Кіотським протоколом. Сьогодні новий поїзд тільки демонструвався, а повноцінне його функціонування у столиці розпочнеться в січні наступного року відповідно до програми модернізації вагонів метрополітену. Згідно з урядовою програмою модернізації вагонів метро (вартість проекту — понад 1 млрд. грн.), на Крюківському заводі буде модернізовано 95 вагонів, 50 вагонів, зокрема, для Києва.
Як зазначають аналітики, така будівельна активність метрополітену в Україні пов’язана з Державною цільовою програмою будівництва та розвитку мережі метрополітенів до 2020 г. Програма передбачає, що за сім років — з 2013 р. по 2020 р. — у Києві має з’явитися 23 нових станції метро, у Харкові — п’ять і в Дніпропетровську — три. Також передбачається підготовка техніко-економічного обґрунтування будівництва лінії швидкісного міського транспорту в Донецьку.