Столичне метро готується до нової системи оплати
У столичному метрополітені хочуть по-новому запровадити вже існуючу автоматичну систему оплати проїзду
Робиться це з метою виведення грошових потоків з КП.
Новий інвестиційний проект передбачає появу на ринку міських перевезень монопольного оператора по збору оплати проїзду. Інвестор має намір запровадити автоматичну систему оплати проїзду у підземному і наземному транспорті столиці і отримувати за це 8,47% обігових коштів. Сьогодні на обслуговування АСОП метрополітен витрачає 7,5% обігових коштів.
Згідно з документами, які є у розпорядженні «Української правди. Київ», впровадженням «Єдиного електронного квитка» на всі види транспорту займатиметься ТОВ «Альфа Пей Київ», яка буде співінвестором та оператором проекту, та ТОВ «Фондові комунікації», яке прийматиме готівкові кошти та перераховуватиме їх КП «Київський метрополітен» та КП «Київпастранс». Це, дозволить інвестору із залученими компаніями безконтрольно розпоряджатися коштами, які належать перевізникам.
На думку співробітників метро, фірма «Альфа Пей» – це «легальне прикриття корупціонерів достатньо високого рівня державної і міської київської влад».
«Технічно і інженерно ця фірма нічого з себе не представляє, зате є крупним спеціалістом в галузі тіньового обігу бюджетних коштів», – сказала співрозмовниця.
За документами, впровадження автоматизованої системи оплати проїзду коштує 120 мільйонів гривень (хоча, за підрахунками метрополітену, – не більше 105 мільйонів), а вилучатиме інвестор на обслуговування цілих 8,47% від загального обороту коштів. Грошима ці 8,47% становитимуть орієнтовно у 160 мільйонів на рік.
«Проблема у тому, що автоматична система оплати проїзду працює у метро уже 9 років. У метрополітену є все необхідне обладнання, існують пластикові картки, зручні у користуванні. І витрати на обслуговування становлять 7,5% оборотних коштів», – сказав співрозмовник.
Він додав, що наразі інвестор хоче запровадити затратнішу і більш відсталу систему, як у метрополітені Харкова.
«У нас ця система давно працює. У 2006 році була прийнята система «Соціально-транспортна картка киянина». Вона в метро працює, 2 автопарки потроху перейшли на цю систему, швидкісний трамвай. А вони пропонують зробити систему з паперовими квитками, як у Харкові. Харківчани просто мучаться з цими квитками», – розповів співрозмовник.
«Ця система, турецька, «Кент-карт», значно гірша, а платити за неї доведеться дорожче. 8,47% коштів на обслуговування турнікетів, на отримання касирів – це величезні кошти», – розповіло джерело у метро.
Він додав, що систему хотіли розпочати впроваджувати у «Київпастрансі”, “бо там нічого нема, там треба все з нуля починати», а вони вирішили з метро, «де система давно і якісно працює, зруйнувати те, що є і відійти на крок назад».
За матеріалами kyiv.ridna.ua
Больше всего «электронных кошельков» в ЕС работает в Испании и Италии. Три испанские и три итальянские системы (Monedero 4B, VISA Cash и Euro 6000 и Minipay, Kalibra, Carta Chiara) покрывают всю территорию стран (суммарно более 700 тыс магазинов, эмитируются свыше 100 банками) и де-факто вытеснили банкноты и монеты из сферы платежей на небольшие суммы — в торговых автоматах, кафе, киосках, такси, кинотеатрах, лотереях, парковках автомобилей.
8,47% – это очень много. Самым известным же проектом является немецкая GeldKarte. На каждую такую карту GeldKarte можно загрузить до 200 евро со счета держателя карты из банка или в обмен на наличные деньги клиентов без использования счета. Карта работает повсеместно на территории всех земель и позволяет оплачивать большинство товаров и услуг (парковки, транспорт, штрафы, продукты и так далее). На ее основе работает люксембургский miniCash и французская Moneo.