«Повітряний експрес» у грудні знайде постачальника
Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України планує вже у грудні поточного року обрати постачальника рухомого складу для проекту «Повітряний експрес», повідомив глава відомства Владислав Каськів. Серед можливих постачальників, зокрема, розглядається український виробник — Крюківський вагонобудівний завод.
Експерти зазначають, що Національний проект «Повітряний експрес» передбачає створення швидкісних пасажирських перевезень між станцією «Київ-Пасажирський» та міжнародним аеропортом «Бориспіль» (Київ). Проект передбачає прокладення нової залізничної гілки від існуючого залізничного магістрального ходу Київ-Харків в аеропорт «Бориспіль», а також будівництво залізничного комплексу в МА «Бориспіль». Довжина маршруту проходження становитиме 30 км.
Будівництво лінії допоможе розвантажити автомобільні дороги у зазначеному напрямку, а головне — дозволить заощадити час пасажирів, що значно підвищить привабливість головного аеропорту країни.
Для реалізації цієї масштабної ініціативи Експортно-імпортний банк Китаю відкрив кредитну лінію фінансування проекту, зазначають фахівці Держінвестпроекту. Загальна сума кредиту становить 372 млн дол. США з терміном погашення 15 років та відсотковою ставкою 6,5% річних. Умовами кредиту передбачено канікули на повернення тіла кредиту на 3 роки. Кредит буде виділятися двома траншами. Перший транш у розмірі 52 млн. дол. США буде спрямовано на проектні та підготовчі роботи. Другий — 320 млн дол. США — забезпечить безпосередньо будівництво інфраструктурних об’єктів. Контроль за використанням кредитних коштів здійснюватимуть Держінвестпроект та Експортно-імпортний банк Китаю.
Кредитною угодою також визначено генерального підрядника з китайського боку — Китайська державна компанія машинної індустрії та комплексних підрядів (СМСЕС). Експерти зазначають, що розрахунковий термін будівництва, передбачений проектом, становить 18 місяців, але він може бути скоректований як у бік скорочення, так і неістотного збільшення з урахуванням відсутності у України досвіду співпраці з китайською компанією.
Варто нагадати, що схожий проект раніше було реалізовано в Росії. Зокрема, організація залізничного сполучення між Білоруським вокзалом у Москві та міжнародним аеропортом «Шереметьєво» коштувала бюджету столиці Росії 4,2 млрд руб. (близько 140 млн дол. США). При цьому протяжність побудованої ділянки становила понад 8 кілометрів.