Підприємців держава перевірятиме менше
Міністерство економічного розвитку і торгівлі пропонує впорядкувати кількість перевірок, здійснюваних Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів, в залежності від ступеня ризику та критеріїв, за якими цей ризик оцінюється. Для цього Мінекономрозвитку підготувало проект відповідної постанови Кабінету Міністрів, повідомив заступник директора Департаменту розвитку торгівлі Мінекономрозвитку Сергій Литвиненко.
Цей документ дозволить істотно зменшити регуляторне навантаження на бізнес, спростить порядок організації та періодичність здійснення планових заходів державного нагляду, сприятиме підвищенню ефективності співробітництва Держспоживінспекції із суб’єктами господарювання.
«Прийняття постанови, розробленої Міністерством, забезпечить більш ефективну реалізацію прав споживачів, запобігатиме потраплянню небезпечних, неякісних,фальсифікованих або контрафактних товарів на споживчий ринок і при цьому не буде додатково навантажувати підприємців», — переконаний Сергій Литвиненко.
Програма економічних реформ Уряду передбачає, зокрема, введення дистанційних перевірок, що дозволить не відволікати бізнес від його основної справи — створення прибутку. Сьогодні, наприклад, вже понад 81% реєстраторів розрахункових операцій (касових апаратів) підключено до Системи зберігання та збору даних від реєстраторів розрахункових операцій Міністерства доходів і зборів України, а це –197 тисяч одиниць касової техніки.
Власники цієї техніки вже спілкуються з органами доходів і зборів дистанційно, оскільки вся звітність автоматично передається серверу обробки інформації Міністерства.
Як зазначають експерти, можливість дистанційного контролю за суб’єктами господарювання, що здійснюють розрахунки у готівковій формі, не тільки заощадить час і витрати суб’єктів господарювання на подання звітності, але й дозволить ще більше скоротити кількість перевірок таких платників.
Головні переваги при цьому: не треба переривати роботу офісу через перевіряючих, не потрібно надавати оригінали документів, витрачати робочий час персоналу на спілкування з аудиторами. Нарешті, це оберігає від міжособистісних конфліктів та корупційних ризиків.