Отримати паспорт за 4 походи. Українці нарікають на роботу держорганів
Держоргани надають населенню недостатньо високу якість послуг, а найбільше нарікань викликає неможливість отримати послугу за один візит (82% опитаних).
Про це заявив співзасновник громадського об’єднання «Ліга фінансового розвитку» Юрій Сколотяний під час презентації в Укрінформі«Дослідження якості обслуговування у державних органах», яке було проведено, у тому числі, з використанням методології «Таємний покупець».
«В цілому, маємо констатувати, що якість обслуговування у державних органах відповідає категорії незадовільно – 48,26 бала за стобальною шкалою”, – сказав Сколотяний.
За його словами, в результаті дослідження було проведено оцінювання 18 адмінуслуг, які надають МВС, Державний земельний кадастр, Пенсійний фонд, Міндоходів і зборів, Мінінфраструктури, Мінохоронздоров’я, Міносвіти, Мінсоцполітики, Міноборони і суди.
В результаті найгірший рівень сервісу зареєстрований в органах Міністерства внутрішніх справ при отриманні/заміні внутрішнього і закордонного паспортів. Серед аутсайдерів виявилися і отримання довідок із Держземагентства, а також послуги з технічної інвентаризації приміщень (Бюро технічної інвентаризації).
Найвище оцінені сервіси при отриманні ІПН (індивідуального податкового номера) у Міндоходів і зборів, на другому місці – послуги центрів зайнятості Мінсоцполітики і по постановці/зняттю з військового обліку Міноборони.
Серед негативних аспектів надання послуг держорганами найбільше нарікань викликає, окрім неможливості отримати послугу за один візит, відсутність організації електронного управління чергою і належних умов для очікування/заповнення документів, зручностей для відвідувачів.
Ключова причина низької якості сервісів держустанов, на думку укладачів рейтингу, у низькому рівні оплати держслужбовців і відсутності у них мотивації в якісному обслуговуванні клієнтів. Наприклад, електронне управління чергою (за прикладом іноземних посольств) реалізоване сьогодні тільки у Міндоходів.
Для порівняння: середній рівень якості у приватних організаціях (у магазинах побутової техніки, одягу, взуття і продуктів) виявився удвічі вищий – майже 80%.
Дослідження проведене у жовтні-грудні 2013 року з використанням методології «Таємний покупець» (коли фахівці виступають у ролі звичайних клієнтів/відвідувачів) у 9 містах України, а також інтернет-опитування (опитано 1106 осіб з усіх регіонів України).
За матеріалами ukrinform.ua