Освітяни поставили Табачнику один бал. За нетрадиційну освітню орієнтацію
Педагоги «дякують» міністрові за закриті школи та премії для його замів
Дмитра Табачника педагоги за очі називають міністром із нетрадиційною освітньою орієнтацією. Сам міністр не часто запитує у вчителів їхню думку щодо себе. Натомість більше полюбляє різні міжнародні рейтинги, в яких Україна займає місця далеко за першою сотнею. А все одно міністр продовжує твердити про якусь там престижність (усе-таки – увійшли!). При цьому навіть під час загальних зборів із освітянами всіх регіонів (які трапляються не частіше, ніж раз на рік) педагоги у залі відверто сміються, коли міністр говорить про підвищення зарплатні. Це в свою чергу неабияк дивує Табачника… Аби якось поставити оцінку теперішньому міністрові, різні громадські та неурядові організації провели відразу кілька опитувань учителів і викладачів.
А міністрові – кіл!
Портал «Освітня політика» запитав у користувачів, як вони оцінюють реформування системи освіти. Майже 78 % учасників опитування поставили МОН 1 бал (за п’ятибальною шкалою). Всі інші поблажливо виставили міністерству двійки та трійки, і аж 1,3 % оцінили реформи на п’ятірочку! Як кажуть – без коментарів.
Об’єднавшись із неурядовою організацією «Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти», портал також попросив групу експертів визначити Топ-10 значущих негативних і позитивних подій 2013-го. Як потім з’ясувалося, міністерство майже не має відношення до фактів, яким освітяни поставили «плюсик», зате напряму взяло участь у подіях, котрі педагоги охарактеризували як негативні.
Ківалов старається для освітян
Перше місце у ТОП-позитиві й у ТОП-негативі зайняв Євромайдан. Як плюс – це вияв громадянської позиції студентства, як мінус – ректори ВНЗ, які погрожували студентам відрахуваннями. Одна подія, два протилежних погляди, тільки один належить міністрові, інший – людям, якими він керує. Картинка більш ніж прозора!
Так само розділилися думки щодо Закону Україну «Про вищу освіту». До позитиву належить внесення на розгляд ВР законопроекту, розробленого робочою групою академіка Згуровського. Він же був схвалений Комітетом ВР з питань науки і освіти. На відміну від законопроекту Ківалова–Калетніка (схваленого Табачником), який значно розширює права університетів у виборі собі студентів і фактично знищує зовнішнє незалежне оцінювання. Провладний закон іде під № 8 у ТОП-негативах 2013 року.
Міністерським лишаємо міністерські… гроші
Серед «досягнень» Міністерства освіти педагоги виділили й такий пункт, як «девальвація Державної премії України в галузі освіти». Не останню роль тут зіграло те, що минулого року її отримав навіть перший заступник міністра Євген Суліма. За «наукові досягнення в галузі освіти», а саме – цикл наукових праць «Філософія освіти: пошук пріоритетів», йому перепало 200 тисяч гривень. І це вже не вперше, коли Суліму висувають на престижну освітянську премію за «пошук пріоритетів».
Крім нього, такі самі премії розміром 200 тисяч гривень отримали перший заступник Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Святослав Серебрянський (відповідає за підручники) та лояльні до міністра освіти ректори.
Школи – для невдах
«Дякували» педагоги міністрові й за нелегку долю бути вчителем. Не кожен витримає життя за такі жалюгідні гроші, а в Україні добровільним мазохізмом займається півмільйона людей. Саме стільки педагогів живуть на недалеку від «мінімалки» зарплату (від 2000 до 3500 гривень), що вдвічі менша, ніж у педагогів Росії, в 4,5 разу менша за зарплату вчителів Польщі та в 10 разів гірша за оплату праці американських колег. Список можна продовжувати, після нас у рейтингу бідності педагогів небагато країн на зразок Індонезії…
Опитувані експерти також відзначили, що сьогодні наша система освіти «доїдає» всі здобутки часів СРСР, а разом із ними і педагогів, які ще спроможні навчати дітей, не спираючись на ті жахливі підручники, що їх друкує МОН. Адже тих, хто сьогодні приходить за вчительський стіл, можна сміливо називати невдахами по життю. Це ті діти, які не змогли вступити в кращі університети і тому пішли в педагогічні, й ті випускники, котрим не вистачило розуму влаштуватися в престижні приватні заклади. І тепер – вони у школі – навчають наших дітей.
Закриваємо школи – відкриваємо університети
У принципі навіть тих педагогів, які ще лишились, може спіткати доля, гірша за їх роботу. Першого вересня 2013 року не відчинили двері для своїх учнів 378 шкіл, якщо порівняти з 2012 роком. Табачник продовжує закривати середні школи, хоча насправді багато років обіцяє закрити хоч частину університетів. Особливо це стосується «національних», яких наразі вже маємо 117, але ліміт не вичерпано… Як відомо, кількість «національних» завжди зростає перед виборами. Рясний дощ передвиборчих обіцянок зростив не один десяток ВНЗ у новому статусі.
При цьому достоту лишається невідомим, для чого всі ці університети приставку «національний» використовують? Наприклад, найзнаменитіший ВНЗ країни імені Тараса Шевченка прозвітував, що за минулий рік він заробив більше грошей з університетської їдальні, ніж із проведеної наукової роботи. То, може, варто перейменувати його у харчовий комбінат? Або принаймні виділити більше грошей на науку…
Кожен може виділитись!
Тим часом у ТОП-негатив зумів потрапити навіть ректор одного із таких закладів. Гучна історія з Петром Мельником, який досі лишається дійсним членом Національної академії педагогічних наук, хоча й розшукується «Інтерполом», не лишила байдужими педагогів України. Правда, їй відвели лише 10 місце в рейтингу…
Загалом список подібних освітянських проблем може бути безкінечним. А все позитивне, що маємо в освіті, як-то перші онлайн-курси в університетах, успіхи на міжнародних олімпіадах, пілотні освітні проекти роботодавців, є ініціативою окремих ентузіастів і відданих своїй роботі педагогів. Чи не забуде про це Табачник, коли наступний раз хвалитиметься покращеннями від МОН?
Ось ДИВНИЙ приклад “використання” ЗНО. Хлопець отримав достатньо високий бал, що дало йому можливість у 2012 році вступити до ВНЗ (не буду називати, аби не образити цей поважний заклад). Провчився (???) один місяць (вересень) і протягом 1 семестру (5 місяців) отримував стипендію, не відвідуючи занять і не виконуючи жодних завдань. У червні 2013 року забрав документи і з тим самим (відносно високим балом) поступив (був зарахований) в інший ВНЗ. ПОВТОРИВ ту саму схему. Питання: що заважатиме йому і у 2014 році (востаннє за отриманими у 2012 році балами) “відпочивати” ще 5 місяців (вересень – січень)? Далі він у 2015 році знов успішно пройде ЗНО і ще 3 роки буде по 5 місяців “доїти” пана Табачника (вірніше – Україну за допомогою вищезазначеного пана).
Діми, ой вей! Ти що робиш у українському кабміні? Ти, жид (на єврея ти не тягнеш!), у Кабміні України! Ти хочеш вчити мене моїй історії? Таки да? Яку майже кожен рік переписуєш в угоду московському окупанту?
Тікай, поки цілий! Ти забув, що робили мої предки-козаки з такими, як ти?
Сумно чути брехню, коли знаєш правду! – цей вислів якраз про освітянські звіти! Особливо вражає незрозумілість ЗНО! Такий метод оцінки знань, лише їх забирає! Абітурієнт повинен вміти розмовляти, правильно висвітлювати свою думку, але як це можна зробити при хаотичному вибору відповіді!
Абсолютно згоден з тим, що ЗНО нічого не дає для об*єктивного оцінювання знань. ЗНО полегшує навчання, а це означає, що таке навчання неефективне
Я взагалі не чула жодного позитивного враження від своїх знайомих про ЗНО. Хтось вважає, що ЗНО дає можливість об’єктивно оцінити знання абітурієнта, проте можу запевнити вас, що знаю людей, які в період здачі ЗНО дуже добре заробляють, ідучи за когось його здавати…
Я не підтримую ЗНО через те, що ніколи не вважала тести правильною та об’єктивною формою перевірки знань. Сама не раз на них провалювалась, хоч і добре знала предмет. А уявіть якщо провалитись на ЗНО через своє невезіння! І що тоді? Чекати цілий рік ще одного шансу?
Якщо говорити про вищу освіту – то ЗНО створило лише велику кількість проблем, бо до вишів змогли вступити ті, хто списав або вгадав тести, а перевірити ці знання можливості нема
Налякали знищенням ЗНО! Ви проїдьтеся по сільських школах. У багатьох із них у 10-11 класах(при наповнених 9-х ) сидить по кілька учнів, бо після дев’ятого більшість тікає до коледжів, аби оминути ЗНО. То чи така чудова штука це ЗНО і кому вигідно її розхвалювати, якщо її так боїться сила-силенна учнів та їхніх батьків?
ЗНО це завжди спірне питання: з однієї сторони воно спрощує вступ студентів до ВУЗів. так як здав один раз і вже не мучається! з іншої сторони більшість учнів вгадують тестові завдання, а практичні вже пишуть як вдастя! І Попри всі негативні оцінки нашим освітянам, радує одне – є люди які перемагають на міжнародних конкурсах, а отже прославляють Україну
Дуже багато невідповідностей, помилок і неправильних відповідей трапляються серед ЗНО , це певний набір завдань, які можна розв’язати випадковим способом – вгадуванням. Таке оцінювання не показує рівень знань учнів. Тому, на мою думку об’єктивнішими є вступні іспити.
ЗНО-це недосконалий і необ’єктивний спосіб оцінювання абітурієнтів, адже маємо гіркий досвід збоїв програми, переплутування балів, люди перестають спілкуватись, не в змозі правильно висловити свою думку…Як на мене, у ЗНО немає жодних переваг!
Я не підтримую ЗНО, оскільки сама здавала і знаю не на словах що це таке… Тести з помилками , докінця непідготовлені… Через дану систему перевірки знань багато абітурієнтів не поступили у вищі навчальні заклади через недобір 0,5 б, 1 б…..
Реформування освіти до рівня оцінки знань школярів за допомогою ЗНО призводить до загублення українських душ. Я проти такої форми вступу школярів до ВНЗ. Деградація логіки присутня при ЗНО. Вгадав-невгадав не повинні бути заключним винесенням освітнього рівня абітурієнтів.
Дійсно,студенти хочуть повернути вступні істити,тому ,що ні для кого не секрет це гра на удачу ,а свої знання при тестуванні дуже рідко хто може проявити!!!!
ЗНО не показує взагалі нічого. І будь хто з нас, опинившись в якості керівника компаніі, або фахівця з HR, якій відповідатиме за підбір персонала власним коштом в цьому досить швидко переконається.
Действительно правильное высказывание: “если не нужны знания, то зачем учителя?”. Во все времена действовала и все таки сохраняет свою силу другая фраза: “есть ученик – появится и учитель”. С нашим министром исчезает весомость профессии учителя и редеют ряды студентов. Книги с ошибками, знания с браком. ВНО – это вообще только название, на самом деле корупционная схема. Для прохождения ВНО наши родители выкладывают такие суммы, что на эти деньги можно в Польский ВУЗ поступить, предварительно год отзанимавшись с двумя репетиторами. Достаточно уже издеваться над сферой образования в Украине.
Благодаря вступительным экзаменам будет видно уровень знаний. Дети не будут получать количество балов, как в рулетке.
Наши преподаватели сдавали, от этого их знания не были хуже.
Не паникуйте раньше времени: взятки были и при тестах. Был очень наглядный пример в 2013 году.
Ничего удивительного, что Министр образования не ратует за престижность профессии учителя. Если не нужны стали знания (имею ввиду ведение ВНО, которое создало множество лазеет для поступления в ВУЗы),то зачем учителя? Министерство сознательно продолжает уничтожать интеллектуальный потенциал будущего Украины.
Сколько можно писать лишь про один негатив. Да, сейчас образование в Украине не на самом высоком уровне. Может не нужно ломать все старое, а стоит пересмотреть то, что было раньше? К чему ведет тупое заучивание тестов мы уже убедились – деградация знаний учеников и студентов, так что пора переходить на новые методы!
Скільки можна на біле казати чорне?!… Більшість абітурієнтів, студентів та їх батьків підтримують законопроект про повернення вступних іспитів, адже завдяки іспитам вчорашні школярі можуть показати свої істинні знання, а не гратися в лото-забаву при складанні ЗНО!!
Розділом «Закриваємо школи – відкриваємо університети» дана стаття вкотре викриває недолугість ЗНО. Виходить, що до школи можна не ходити, а пролізти в універ все одно матимеш можливість. Дійсно справедливе гасло: «Вища освіта доступна кожному!» При ЗНО навіть техніку читання, як у молодших класах, складати не потрібно: став собі хрестики.
Я – вчитель. За змістом статті – невдаха. Скільки таких, як я в Україні?! Тіштеся, що є ще люди, які люблять дітей, віддані своїй професії і чесні. Саме освітяни «…поставили Табачнику один бал». А ті, хто вважає себе успішним, бо не педагог, хіба не залежний від влади грошей? Це і є ті 1,3%, бо аплодує «сильным мира сего»? Так званим «чесним» ЗНО такі вдахи (даруйте за немилозвучність антоніма до слова «невдахи»!) відівчили учнів мислити, бо знають, що керувати неграмотними (раніше хрестиками підписувалися неграмотні!) набагато легше… Сумно, українці…
Проблем у освіті більш ніж треба, а всі вчипилися у ЗНО наче воно рятує чи якось підвищує рівень освіти у вузах, проблема із вступом була раніше коли вузи були виключно бюджетними а тепер це питання вибору адже вузів тьма і можливостей теж. Крім того сама суть іспит чи ЗНО – це тільки перевірка знань, і я вважаю головне аби знання БУЛИ.
Питання освіти на сьогоднішній день в Україні політизоване!!! Чому суспільство не розуміє, що зміни в напрямку покращення якості вищої освіти це тільки на краще!!! А ЗНО- це тільки погіршення системи вищої освіти і є недосконалим, а також потребує величезного доопрацювання.
ЗНО – це просто зрівнялівка абітурієнтів! Воно не враховує їх індивідуальних здібностей та способу мислення, а також не дає можливості продемонструвати додаткову мотивацію та зацікавленість. Самі по собі результати ЗНО не вирішують нічого, адже вступ до ВНЗ відбувається й на основі балу атестату, який не завжди є правдивим…
Реформування вищої освіти в Україні просто вкрай необхідне і це робити слід на основін прийняття Закону про вищу освіту!!! Це дасть можливість підвищити якість освіти і наблизити її до Європкйських стандартів!
І знову ЗНО. На мою думку ЗНО не дає можливості об’єктивно оцінити знання та ерудицію майбутнього студента. По-перше завжди є можливість просто вгадати, а по-друге тестові питання у ЗНО самі по собі більше схожі на кроссворди чи ребуси і не відображають основного мінімуму освітнього матералу, необхідного для вступу у ВУЗ. І знову ж таки, як бути із тими хто не здавав з тих чи інших причин ЗНО? Забути про вищу освіту?
Я б хотів нагадати про те, що система підготовки спеціалістів у СРСР була визнана кращою в світі! Вітчизняна вища школа відрізнялася фундаментальною підготовкою фахівців.Тому сильні складові цієї системи освіти потрібно зберегти, що і зробили Ківалов-Калетнік в своєму законопроекті, а не бездумно копіювати чужий досвід. Тестова форма оцінювання навчальних досягнень не є найбільш ефективною та об’єктивною. Доля випускника повинна залежати лише від його багажу знань, умінь та навичок, а не від кількості правильно набраних чи вгаданих відповідей.
Почему все так боятся возвращения вступительных экзаменов? Наверное потому, что при написании ЗНО, то есть тестов, есть шанс угадать правильный ответ, а при написании экзамена вариантов ответов нету. Да еще и приемная комиссия может задавать устные вопросы. Вот и боятся лишится легкого способа вступления в ВУЗ.
Через ЗНО багато людей випадково потрапляли в вищі навчальні заклади. Треба готуватися до вспупних іспитів, а не вгадувати.
Я підтримував і підтримую зараз законопроект Ківалова–Калетніка «Про вищу освіту», і те що він фактично знищує зовнішнє незалежне оцінювання, тому що іспит – це реальний показник знань, а ЗНО – лотерея
Только один со знаком минус, а не плюс!