Мінсоцполітики знає як захистити всіх працюючих
Міністерство соціальної політики України продовжує роботу над удосконаленням правового регулювання у сфері трудових відносин. Спеціально створена робоча група внесла низку важливих змін до проекту Указу Президента України про об’єднання Державної служби зайнятості та Державної інспекції України з питань праці.
Міністр соціальної політики України Наталія Королевська переконана, що нова об’єднана Служба дозволить ефективно захистити кожного громадянина на всіх етапах взаємодії із роботодавцем.
Згідно з доопрацьованим проектом Указу, головним завданням об’єднаної Служби є ефективний захист кожного працівника на всіх етапах трудового процесу. Починаючи від прийому на роботу і закінчуючи розірванням трудових відносин з роботодавцем.
За словами експертів, об’єднання служб — це частина антикризового пакету, який покликаний посилити захист прав працівників, поліпшити правове регулювання ринку праці в цілому, а також спрямований на соціальне і економічне стимулювання роботодавців. Перша частина пакету передбачає продовження реформування системи зайнятості та впровадження нових стимулів для роботодавців до створення нових робочих місць. Друга частина — це низка антикризових заходів, які передбачають впровадження нових сучасних механізмів захисту прав працюючих.
За даними Мінсоцполітики, Служба зайнятості протягом 9 місяців 2013 року отримала 1,5 млн звернень від українських громадян. Обробкою цих запитів займаються 15490 працівників Служби в 573 представництвах, іншими словами, кожен працівник Служби зайнятості несе відповідальність за 96 звернень. Водночас, за оцінками фахівців, в Україні — 20 млн працездатного населення, з яких понад 13 млн працюють офіційно і сплачують внески до Фондів соцстрахування. Захистом трудових прав цієї категорії займаються лише 733 інспектори в 27 територіальних органах інспекції. Крім того, в країні налічується 1310 підприємств, які мають заборгованості по зарплаті перед своїми працівниками, і це теж вимагає уваги з боку компетентних служб. Таким чином, за словами експертів, у цій сфері потрібен перерозподіл ресурсів для удосконалення якості послуг для громадян, у зв’язку з цим ініціатива Міністерства соціальної політики виглядає більш ніж доречною.