Медведчуку здається, що в Україні провалився конституційний процес
Проект нового Основного Закону, який протягом тривалого часу був предметом гарячих суперечок українських політиків, обіцяє стати сюрпризом і для пересічних українців, і для народних депутатів
Про це у своєму блозі написав лідер громадського руху “Український вибір” Віктор Медведчук, повідомляє УНН.
“Замість проекту Закону України “Про внесення змін до Конституції України” народним обранцям роздали Порівняльну таблицю. Але головна інтрига останніх місяців так і залишилася нерозкритою: до цих пір достовірно невідомо, хто саме є автором напрацьованих змін.
За всі роки незалежності в демократичній та правовій Україні громадяни не мали можливості безпосередньо брати участь у прийнятті Конституції, зате активно обговорювали пропоновані зміни та напрацювання. Нова влада, незважаючи на всі запевнення у демократичності, не допустила українців навіть до обговорення Основного Закону.
Українському народу пропонують жити за Конституцією невідомого автора, прийнятої без широкого обговорення, зате… узгодженої у Венеціанській комісії. Навіть поверхневе вивчення запропонованих матеріалів дозволяє зробити висновок, що можновладці знову обдурили своїх громадян.
По-перше, у новій редакції Конституції народним обранцям гарантована депутатська недоторканність. Хоча за її обмеження в 2000 році на всеукраїнському референдумі проголосували 89 % громадян України. Більше того, ця тема є джерелом для постійного піару всіх без винятку політсил, які прагнуть пройти до парламенту.
По-друге, автори змін відмовилися від ідеї введення імперативного мандату. А це означає, що політична корупція у стінах ВР буде процвітати, як і раніше. Парламентські “тушки”, мігруючи з фракції у фракцію, залишаться буденним явищем і в новому складі Верховної Ради.
По-третє, децентралізація влади, про яку стільки говорили в Києві, – не більше ніж чергова декларація. У ст. 118 передбачено, що “систему органів виконавчої влади в областях… представляють державні представництва”, глави яких призначаються на посаду і звільняються Президентом України за поданням Кабінету Міністрів. По суті, держпредставництва – це повернуті до життя держадміністрації. Тільки під іншою назвою і з іншими функціями. Втім, сфера діяльності держпредставництв чітко не виписана в законопроекті, а невизначене і багатозначне формулювання “здійснюють інші повноваження, передбачені Конституцією та законами України” дозволяє розширювати перелік повноважень новостворених органів ледь не до нескінченності.
Основні зміни в новому проекті Конституції торкнулися переважно розподілу повноважень ВР і президента. Тему всеукраїнського та місцевих референдумів практично залишили без уваги. Народовладдя виявилося поза зоною інтересів авторів законопроекту, а це означає, що представники нової влади не готові делегувати громадянам право керувати країною за допомогою народного волевиявлення.
Проаналізувавши запропоновані документи по зміні Основного Закону країни, можна з упевненістю сказати, що конституційний процес, на який спочатку українці покладали великі надії, провалився. Пояснити це можна в першу чергу тим, що високі державні діячі знову намагаються узурпувати владу, а красиві гасла і передвиборні обіцянки політики не збираються втілювати в життя”, – написав В. Медведчук.
За матеріалами unn.com.ua