В Луцьку коштом європейських інвесторів випустили “нафарширований” електробус
Враження від проїзду на громадському транспорті, якому не потрібне “звичне” пальне, першими отримали лучани. Вони і зможуть довести та пояснити усі принади таких автобусв жителям інших міст
Перший в Україні прототип міського автобусу з електричної силовою установкою буде обслуговувати 2-й міський маршрут.
Силова установка автобусу була спроектована, виготовлена та встановлена на автобус за рахунок інвестиційних коштів. Роботи виконували луцькі фахівці.
Ініціювала програму переоснащення луцького транспорту депутат Луцької міськради Олена Голєва, яка очолює на Волині осередок Європейської партії. Власне, зусиллями керівництва партії і були знайдені інвестиційні кошти на виготовлення прототипу електробусу.
Результат перевищив очікування. З європейськими партнерами нині ідуть перспективні перемовини про інвестування коштів у програму повної заміни дизельних та бензинових маршруток у Луцьку на електричні автобуси.
– Перемовини про інвестиції в цей проект йшли тривалий час, – каже Олена Голєва. –Але ми наочно продемонстрували можливості та готовність луцьких інженерів і робітників створювати оригінальні та ефективні технологічні конструкції. Цей електробус переконав інвесторів остаточно. В тому числі і тому, що вони вважають Європейську партію надійним партнером і мають впевненість в тому, що гроші не будуть розкрадені чи витрачені не за призначенням, як це нерідко буває.
У прототипі електричної маршрутки нині встановлена ціна – 1,5 грн, стандартна ціна у звичайній маршрутці – вдвічі вища. Все просто – машинка не «жере» бензин, який щоразу тільки зростає в ціні, а «харчується» електроенергією. Окрім того «луцький» двигун революційно економічний.
При цьому пасажири матимуть можливість скористатись повним набором технологічних досягнень: в електробусі є вільний доступ до Інтернету, інформаційна панель, що містить відомості про час, температуру повітря та іншу корисну інформацію. Автобус також обладнано активною системою безпеки – він голосно попереджає людей на вулиці про своє наближення до зупинки.
Окрім приємних для народу цін та «примочок», електротранспорт не має викидів у зовнішнє середовище. Якщо зважити на те, що два роки тому Луцьк потрапив до двадцятки міст з найвищим рівнем забрудненості (від різних джерел забруднення в атмосферу міста тоді потрапило 12,4 тисяч тон шкідливих речовин), введення електричного транспорту є прекрасною ідеєю. Причому не тільки для Луцька, а й для інших українських міст.
– У будь-якому місті Західної Європи такі показники вважались би екологічною катастрофою, – вважає Олена Голєва. – Більше 50-ти кілограмів викидів на кожного лучанина у рік – це бомба уповільненої дії. Шкідливі речовини накопичуються і колись ми стикнемось із глобальною проблемою стану здоров’я людей. І не будемо знати, звідки прийшла біда.
А за великим рахунком – це лише перший крок. І між іншим, революційний навіть для Європи. Олена Голєва каже, що європейці, звичайно, також розглядають електротранспорт в якості повної та остаточної перемоги над шкідливими викидами в атмосферу. Але в якості проміжного етапу реалізують проекти масового переходу існуючого транспорту на альтернативні види палива, зокрема, газ.
– Але, ми порахували, що в межах одного міста доцільніше буде здійснити певний скачок, пропустивши етап альтернативного палива і перейти одразу на електробуси, – пояснила Голєва.