Локшина онлайн: чиновники винайшли 1001-й спосіб видоювання грошей у дитсадках
У Києві почали тестувати сервіс онлайн-меню для дитячих садків – для того, щоб батьки у режимі реального часу могли прочитати, чим годують їхніх дітей.
Передбачається, що на сервісі можна буде дізнатися не лише про страву, яку зараз споживає ваша дитинка, а й перелік застосованих продуктів, їхню калорійність, термін придатності та в якого постачальника вони були закуплені. Як повідомляється, у масштабах Києва сервіс запрацює з 1 вересня.
Скільки грошей пішло з бюджету на нововведення – не оголошується. Але можна припустити, що чимало, оскільки для проекту було написано спеціальне програмне забезпечення, а такі послуги наші державні інституції чомусь оцінюють вдесятеро дорожче, ніж звичайні комерційні замовники. Проте працівники дитсадків на технічне нововведення поки не скаржаться. «Це буде корисно і нам, і батькам: програма економить час на написання та прораховування меню, що раніше робилося вручну», – цитує «Сьогодні» завідуючу дитсадка № 1 Ларису Яременко.
Звісно, працівникам нововведення буде корисне (хоча для таких глобальних обчислень, як прораховування меню вистачило б і Excel). А ось чи матиме воно якийсь сенс для батьків – це вже інше питання. Цікаво, звичайно, під час обідньої перерви зайти на сайт і почитати, чим начебто зараз годують твою дитину, але вірити у написане народ у нас давно розучився. Та й наївно було б сподіватися, що ресурс стане чесно публікувати у переліку «Продукти» відомості на кшталт «буряк кормовий, середньої попрілості» або «яйце куряче тухле (із сальмонелою)». А між тим саме таким «яйцем» місяць тому потравилося кілька десятків дітей із дитсадка № 455 у Дніпровському районі Києва.
Отже, практична користь із онлайн-меню очікується приблизно така ж, як із веб-сервісу запізнень поїздів, нещодавно проанонсованого Укрзалізницею. Зайти, прочитати – і пом’янути незлим словом пришелепкуватих модернізаторів, які замість того, щоб працювати так, щоб поїзди не запізнювалися, викинули купу грошей на «високотехнологічну» забавку. А дитсадкам із онлайновими сервісами взагалі не щастить. Ще рік тому київська влада оповістила, що збирається влаштувати систему електронного запису дітей до дитсадків. Через півроку презентували продукт із кривим функціоналом і таким «дружнім» інтерфейсом, що на батьківських форумах аж по сьогодні висить у топах питання: «Як користуватися системою електронного запису?» Потім додатково вияснилося, що після продирання через це глючне інтернет-дітище міськадміністрації все одно треба особисто йти до бажаних дитсадків і подавати ті ж самі дані на папері. А потім (якщо вам пощастило та вашу дитину прийняли) – ще й платити внесок у «благодійний» фонд, який не те що в онлайн-сервісах – в жодній ощадкасі ніколи в житті не світився.
Середній розмір такого внеску по Києву, до речі, сягає 2000 гривень. І батьки платять, сподіваючись, що хоч щось із цієї суми дійсно піде на їхню дитину. Хоч і розуміють, що це тільки початок: окрім стандартної плати за харчування (із потенційною сальмонелою у меню), доведеться платити побори на ремонт, на купівлю іграшок, на додаткові заняття (які часто-густо виявляються не додатковими, а взагалі єдиними, що проводяться) та на інші опціональні потреби (залежно від фантазії керівництва). Хоча дитсадки комунальні та начебто «підгодовуються» з міського бюджету, але ж всі знають, що грошей у бюджеті не вистачає. Принаймні на ремонти так точно. От на електронні системи – будь ласка. Бо це ж високі технології, та й взагалі треба йти у ногу з часом. А ремонт – що ремонт, його і без технологій зробити можна. За батьківські гроші.