Літак на сонячних батареях перелетів США
У цілому переліт від західного до східного узбережжя США без єдиної краплі пального зайняв 105 годин 41 хвилину. Літак «Сонячний імпульс» (Solar Impulse), що працює на сонячних батареях, благополучно приземлився 6 липня ввечері в нью-йоркському аеропорту імені Джона Кеннеді, завершивши історичний переліт через територію континентальної частини США.
Експедиція, протяжність маршруту якої склала близько 5 тис. км, стартувала в Сан-Франциско (штат Каліфорнія). Швейцарці Андре Боршберг і Бертран Піккар, які по черзі управляли одномісним літаком, здійснили зупинки у Феніксі (штат Арізона), Далласі (штат Техас), Сент-Луїсі (штат Міссурі), Цинциннаті (штат Огайо) і столиці Вашингтоні. У загальній складності переліт від західного до східного узбережжя США без єдиної краплі пального зайняв 105 годин 41 хвилину.
Не обійшлося і без пригод: на півдорозі від Вашингтона до Нью-Йорка на лівому крилі “Сонячного імпульсу” була пошкоджена обшивка, через що Андре Боршбергу довелося зрізати шлях, щоб швидше дістатися до пункту призначення. У результаті літак торкнувся злітно-посадкової смуги аеропорту імені Кеннеді в 23:09 за місцевим часом (06:09 за київським) – майже на три години раніше запланованого часу. При посадці Андре не користувався аеродинамічним гальмом, щоб уникнути виникнення всередині крила згубної вібрації.
“Етап, який повинен був бути найбільш простим, насправді виявився найскладнішим”, – зізнався Бертран Піккар журналістам на злітно-посадковій смузі аеропорту імені Кеннеді. “Але не забувайте: цей літак – прототип. А його політ – пригода для першовідкривачів. Ніхто і не очікував, що все пройде абсолютно спокійно”, – сказав авіатор.
Літак, сконструйований в Швейцарії, рухається завдяки чотирьом моторам потужністю 10 кінських сил кожен. Вони живляться від 400-кілограмового літієвого акумулятора, який заряджається за допомогою сонячної енергії, яка збирається розміщеними на крилі 2 тис. фотоелементів. При цьому розмах крила моноплана порівнянний з таким у аеробуса А340-600 – 63,4 м, у той час як його вага становить 1,6 тонни – майже в 230 разів менше, ніж у згаданого авіалайнера. Завдяки невеликій масі “Сонячний імпульс” здатний розвивати крейсерську швидкість до 70 км/год і підніматися на висоту 9,2 тис метрів.
Наступним викликом для авіаторів буде кругосвітня подорож, для якого вони планують побудувати вдосконалену версію “Сонячного імпульсу”. В якості орієнтовних строків польоту вони називають 2015 рік. “Наша мета – надихнути молоде покоління на нові досягнення і відкриття”, – заявив Андре Боршберг.
За матеріалами dt.ua