Іспанський режисер Педро Альмодовар знімає жінок незалежно від їхньої статі…
У «М17» Дмитро Макаров прочитає лекцію «Жінки Педро»
Чи так важливо, хто грає жінку – актриса або актор? Це питання письменник і критик Дмитро Макаров поставить усім, хто прийде 14 липня о 17:00 у Центр сучасного мистецтва «М17». Гість із Москви є постійним учасником проекту «Варте кіно». І цього разу серед «вартих» фільмів розглядатимуть стрічки Педро Альмодовара. Точніше, жіночі образи, створені палким іспанцем. Можна було б сказати, що лекція про акторок, але це не завжди так… Режисер-гомосексуаліст є спеціалістом із фільмів про геїв, лесбіянок, транссексуалів й інших соціальних «викиднів» суспільства. За здатність передати звичайні, навіть буденні людські проблеми, розкручуючи фантасмагоричні сюжети, Альмодовара поважають. Особливо добре піддається режисерові «короткий метр». Але за самозаглиблення у свої досить суб’єктивні історії Альмодовара й недолюблюють. У будь-якому разі саме жіночий персонаж є головним у творчості режисера. Героїнь Альмодовара зіграли Пенелопа Крус, Кармен Маура, Маріса Паредес, Бланка Портільо, Вікторія Абріль… Однак ми знаємо, що цим список жіночих персонажів не вичерпано. Дивно, але саме чоловік-режисер створив фільм, який можна назвати гімном фемінізму, де всі чоловіки вражають недолугістю свого існування на фоні справжніх володарок світу. «Все про мою матір» Педро присвячує «…всім актрисам, які грають; всім жінкам, які грають; всім чоловікам, які грають і перетворюються на жінок; усім тим, хто хоче стати мамою, та своїй матері». А лекцію свою Дмитро Макаров так і назвав «Жінки Педро». Ті самі, яким він вклонявся, якими захоплювався і, мабуть, хотів бути. Дуже спірне місце у межах лекційного обговорення займатиме свіженький фільм режисера «Я дуже збуджений» (чомусь наші перекладачі саме так переклали «Пасажири-коханці»). Хоча без улюблених жіночих образів знову не обійшлося – Альмодовар уже вп’яте зняв у своєму фільмі Пенелопу Крус. Одним словом – знову «шерше ля фам».