Європейський інвестиційний банк допоможе Бескидському тунелю
Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 25 грудня розглянув проект і визнав доцільним залучення кредитної лінії в розмірі 55 млн євро у Європейського інвестиційного банку на реалізацію будівництва Бескидського тунелю — найбільшого інфраструктурного проекту в Україні із загальною вартістю будівництва — 2,194 млрд грн
За результатами проведеної Міністерством фінансів оцінки звітності фінансовий стан «Укрзалізниці» було визнано задовільним для надання коштів позики у розмірі 55 млн євро Європейським інвестиційним банком. За умови забезпечення в майбутньому коефіцієнтом покриття боргу на рівні не менше 1,0% від забезпечення «Укрзалізницею» виконання своїх зобов’язань і встановленої плати за надання державної гарантії.
Слід зазначити, що в проекті Бескидського тунелю бере участь також Європейський банк реконструкції та розвитку, який надав вигідний кредит у розмірі 40 млн дол. США.
«У сфері залізничного транспорту в цьому році ми активізували два проекти міжнародного масштабу. Перший — початок будівництва нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю в Карпатах, який дозволить підвищити товарообіг з Європою (існуючий тунель був побудований ще у XIX столітті). І другий проект — це «Широка колія». У ньому беруть участь Україна, Росія, Словаччина та Австрія. Буде створено єдиний безперервний залізничний транспортний коридор з Далекого Сходу Росії», — сказав Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул, зазначивши, що через майбутній транспортний коридор з Азіатсько-Тихоокеанського регіону можна буде оперативно, без перевантаження у вагони з колії іншої ширини доставляти вантаж через Україну до центру Європи.
Експерти підкреслюють, що якщо за допомогою морського транспорту проходження вантажу з Далекого Сходу і Китаю до центру Європи становить більше двох місяців, то завдяки проекту «Широка колія» це можна буде зробити за два тижні. На сьогодні розробляється техніко-економічне обґрунтування проекту, в якому будуть зафіксовані всі технічні питання будівництва об’єкта. За оцінками експертів, проект «Широка колія» дозволить збільшити на 20 млн тонн обсяги перевезень залізничним транспортом через Україну.
Бескидський тунель — другий за довжиною залізничний тунель в Україні. Він є частиною Львівської залізниці та входить до 5-го пан’європейського транспортного коридору (Італія — Словенія — Угорщина — Словаччина — Україна — Росія).