Економічні інтереси проти людських цінностей: чому західний капітал тримається за Путіна?
Найбільші голандські фірми втратили під час катастрофи малазійського літака своїх працівників. Однак Голандії та іншим європейським країнам буде важко призупинити свій бізнес в Росії
– Розстріл малазійського літака наче став переходом Рубікону. Бізнемени повинні дати собі відповідь на запитання, чи економічні інтереси важливіші за принципи і сповідувані ними цінності – заявив «Блумбергу» Ян Меліссен з голандського Інституту Міжнародних Стосунків.
Голандському бізнесу буде дуже важко зректися бізнес-інтересів з росіянами і відмовитися від грошей, що пливуть зі Сходу. Виключаючи податковий рай такий як Кіпр, Голандія є найбільшим закордонним інвестором в Росії – загальна вартість інвестицій перевищує 60 мільярдів доларів США.
Від нафти до пива
Найбільший бізнес з росіянами здійснює британсько – голандський нафтовий концерн «Shell» – це найпотужніший закордонний інвестор Росії. «DeutscheBank» оцінює, що концесії і проекти «Shell» з видобутку нафти в Росії коштують 6,7 мільярдів доларів США – більшість з них в кооперації із «Газпромом».
Згідно з Бертрандом Ходіго, аналітиком «RaymondJames», це , власне, до Росії найчастіше їздить у службові відрядження новий президент «Shell» Бен ван Беурден, котрий очолив фірму у січні поточного року. «Shell» разом із «Газпромом» видобуває газ і нафту на східному узбережжі російського півострова Сахалін.
Що думає про санкції нафтовий гігант? «Моніторуємо ситуацію і врегульовуємо наші дії із здійснюваними санкціями» – говориться в заяві «Shell», котрий втратив своїх чотирьох працівників в катастрофі малазійського Боінга 777.
Східний клімат дуже вигідний і для концерну «Philips», який перші лампочки продавав до Москви, починаючи з 1898 року.Нині «RoyalPhilips» працевлаштував у Росії тисячу голландців. Незважаючи на те, що в збитому російськими сепаратистами літаку загинуло два працівника фірми, концерн зберігає олімпійський спокій. Лише стверджує, що ця подія є неприйнятною, і наголошує, що це окремі уряди мусять здійснювати слідство у цій справі.
Інша фірма, яка міцно закоренилась в Росії – це «Heineken» , який є найбільшим броварем в цій країні.
Також там проводять свій бізнес голандські банки «ABNAmro» чи «ING», що надають, наприклад, «Газпромові» багатомільйонні кредити.
Окрім того, дуже велике значення для закордонної торгівлі Росії має порт в Роттердамі. Вважається, що обмін з Росією складає майже 15 відсотків місцевих вантажопотоків.
Голандців тягне на схід, але й вони самі роками переконували російські фірми створювати різного роду спільні фірми в їхній країні і позиціонували Голандію як країну, як ледь не податковий рай. «Газпром» у 2013 – му році створив в Голандії холдинг до складу якого увійшли різні спільні підприємства, що узалежнені від російського монополіста. Завдяки голандським законам «Газпром» не платить податків від дивідендів своїх спільних підприємств.
Німці і французи теж мають, що втрачати
Поте головним партнером Росії у Європі є німці. В Росію німецькі підприємства головно експортують автомобілі і техніку, а Росія забезпечує майже 40 відсотків газу і нафти, які споживає Німеччина. Добрі стосунки з росіянами забезпечив собі концерн «BASF», який наприкінці минулого року продав «Газпрому» свою долю в «Wingas» – одній з найбільших фірм, що торгують газом в Німеччині. Навзамін німецький концерн отримав долю в родовищах газу Сибіру. Більше того, «BASF» є також акціонером консорціуму «NordStream»,який проклав газопровід , що поєднує Росію з Німеччиною, а також консорціуму “SouthStream», який повинен прокласти газопровід через Чорне море, аби доставляти російський газ безпосередньо до Південної і Східної Єворпи, оминаючи Україну.
Чудові бізнес-стосунки з Москвою мають і французи. Заледве кілька тижнів тому концерн «Renault» отримав 74,5відсотків акцій концерну «АвтоВАЗ», найбільшого російського виробника легковиків. Французький концерн сподівається, що завдяки інвестиціям в Росію утримається в четвірці найбільших виробників авто у світі.
Процвітає і бізнес французьких енергетичних концернів з їхніми російськими партнерами. Концерн «GDFSuez» бере участь в консорціумі «NordStream». Натомість державний «Electricité deFrance» входить до складу консорціуму, що будує газопровід «SouthStream». Третій гігант французької енергетики – «Total» – володіє 20 – ма відсотками російської газової фірми «Новатек» і нині панує з нею будівництво заводів із скрапленого газу на сибірському півострові Ямал.
А самі росіяни охоче скуповуються в французькій мережі магазинів «Auchan», яка з 200 – ма закладами стала найбільшою сіткою закордонних гіпермаркетів в Росії. А заїдать і йогуртами фірми «Unimilk», яка кілька років тому стала увійшла до фірми «Danon».
Також усім вже відомо, що Франція – попри спротив США – поставить до Росії перший з двох замовлених Москвою у 2011 – му році десантних гелікоптероносців «Містраль». Це найбільший закордонний контракт від часу розпаду Радянського Союзу. На першому борту вже тренуються російські моряки. Презиент Франції Франсуа Голанд сказав, що корабль буде доставлений до Росії відповідно з угодою в жовтні. На думку президента доставка другого буде залежати від… «позиції Росії».
Матеріал «Wyborcza.pl» переклав Володмир Олійник
Питання до апологетів діалектичного матеріалізму: після цієї статті ви можете бути впевненими, що людина з”явилась в результаті еволюційних перетворень? Я – ні. Бо бізнесмен вже вкотре доводить, що він не здатний до еволюційних перетворень. Що заради прибутку він здатний забути смертельні уроки минулого і може вбити навіть себе. То ж яка тут може бути мова про еволюцію?