Через події в Україні Польща ініціює нове розслідування Смоленської катастрофи
Напередодні четвертої річниці Смоленської катастрофи, що сталася 10 квітня 2010 року, фізик д-р Казімєж Новачик підсумував наявну інформацію про цю трагедію
Доктор Новачик нагадав про роль російських авіадиспетчерів, які ввели в оману польських пілотів, говорячи їм, що вони нібито були « на правильній гліссаді». Він також підкреслив, що російські рятувальні підрозділи прибули на місце катастрофи дуже пізно – через 27 хвилин після катастрофи, хоча їх база перебувала в 400 метрах від місця катастрофи. У той же час елітні підрозділи спецназу вже були на місці катастрофи із самого початку. Фізик також відзначив, що густий туман, який став предметом інтенсивних дискусій про Смоленську катастрофу, був лише у районі аеропорту Північний.
Ключовим доказом, відзначив він, є характер руйнування літака радянського виробництва Туполєв-154 і розкидані деталі на великій площі. Польські археологи виявили близько 60 тисяч таких фрагментів на місці катастрофи, що значно більше, ніж в інших випадках авіаційних подій, викликаних вибухами. У Смоленській катастрофі, як повідомив доктор Новачик, відбулося, принаймні, «два вибухи усередині літака» – у лівому крилі й у фюзеляжі Ту-154. Навіть у доповіді російського МАКа стверджується: «середня частина лівого крила була відділена в результаті внутрішнього потужного тиску».
Презентація доктора Новачика показала, що є достатні підстави, щоб повернутися до розслідування смоленської авіакатастрофи, особливо в нинішній геополітичній обстановці.
За матеріалами radiosvoboda.org