Автор музики до культових фільмів виступить із симфонічним оркестром України
3 листопада Енніо Морріконе виступатиме в НП «Україна» з концертом «85 років маестро»
Не знати кращого композитора кінематографа ХХ століття ви просто не можете. Навіть якщо прізвище Морріконе не відразу спадає на думку, його неперевершені композиції хоч раз супроводжували вас у хвилини роздумів… Абсолютна класика «Вітер, плач» наскільки легко лягає на струни душі, що цю мелодію, здається, можна слухати безкінечно. «Самотній пастух» із «Убити Білла» – лише флейта і східні мотиви. Ця композиція абсолютно свіжа, а нібито існувала завжди. Мелодію із «Хрещеного батька» навіть використали в радянському мультику «Контакт». Ще одна особливість композицій Морріконе – вони так добре довершують задум режисера, що фактично перетворюють композитора на співавтора фільму. Але якби вони не були в змозі існувати поза візуальним кадром, то ніколи б не прославили свого автора. Абсолютно кожна мелодія Морріконе набуває власного життя, легко лягає під будь-яку іншу канву, поєднуючи дивним чином й італійського мафіозі, і радянського інопланетянина. А класичну вестерн-композицію із «Хороший, поганий, злий» уже навіть не асоціюють із автором. Група Metallica відкриває цією піснею кожен свій концерт. Твори композитора виконують Сара Брайтман, Селін Діон, Андреа Бочеллі, Брюс Спрінгстін та інші суперзірки.
Майже рік тому Енніо Морріконе відкрив велике турне на сцені Кремлівського палацу. Важко повірити, що маестро 10 листопада виповниться 85… Але він досі пише музику для кіно та гастролює Європою. Італійський композитор, якого у Голлівуді охрестили «кіношним Моцартом», є ще й талановитим диригентом. На київському концерті він особисто буде диригувати хором та оркестром із 200 осіб, серед них будуть запрошені маестро солісти.
«Я хочу побачити світ, поспілкуватися з людьми, – каже композитор. – Мені цікава різниця між музикою, що звучить у кіно, та музикою, виконаною в залі. Коли я працюю над саундтреком до фільму, то повинен брати до уваги внутрішню динаміку, тривалість того чи іншого епізоду, діалоги тощо. А на сцені з оркестром уже немає зорових образів, які асоціюються з музикою. Там важливий тільки звук і образи, котрі виникнуть в уяві слухача, залежатимуть від його внутрішнього світу. Врахуйте, що я диригую тільки тією музикою, яку створив сам…»
Морріконе є автором саундтреків до колосальної кількості фільмів – їх понад 500. Музика, написана маестро, може звучати 300 годин поспіль! Лише почувши перші звуки мелодій, ми відразу можемо пригадати «Одного разу в Америці», «Професіонал», «Одного разу на Дикому Заході», «Недоторканні» «Малена», «Декамерон», «Лоліта», «Убити Білла», «Легенда про піаніста», «Амелі», «Спрут» і багато інших класичних стрічок. Музика Морріконе навіть є у вітчизняному кінематографі – вона звучить у фільмі Володимира Хотиненка «72 метри».
Стиль автора (25 золотих і 5 платинових дисків) визначити майже не можливо. Побутує думка, що Морріконе не має свого почерку – настільки різнобарвними виходять його мелодії. Тут і класика, і джаз, рок-н-рол і фолк. Або просто голос чи флейта, можливо, композиція пишеться лише для піаніно… Точне попадання в тему завжди гарантоване.