Автоперевізники перейдуть з нового року на «Євро-4»
Міністерство інфраструктури України погодило з учасниками ринку автомобільних перевезень проект змін до Закону України «Про автомобільний транспорт». Найближчим часом цей документ буде передано на розгляд Кабінету Міністрів і в разі його схвалення він надійде до Верховної Ради. У Міністерстві очікують, що поправки до Закону запрацюють вже з початку 2014 року.
Нові вимоги до транспортного засобу (пасажирського та вантажного) стосуються норм безпеки конструкції, обладнання сучасними приладами об’єктивного контролю, системами активної і пасивної безпеки (обмежувачами швидкості, тахографами, ременями безпеки, системами супутникового моніторингу).
Зокрема, з 1 січня 2014 року до вантажівок будуть застосовуватися екологічні норми «Євро-4», з 2016 року — «Євро-5», а з 2018 року — «Євро-6».
Під час узгодження законопроекту «Про автомобільний транспорт» у ньому з’явився пункт про те, що установка тахографів, обмежувачів швидкості і ременів безпеки буде обов’язковою через 1–2 роки після набрання Законом чинності. Так, в автобусах ремені безпеки з’являться через рік після набрання Законом чинності, а обмежувачі швидкості повинні бути встановлені через два роки. Ці поправки запропонувала внести Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників (ВААП).
«Наша співпраця з Всеукраїнською асоціацією автоперевізників — продуктивна. Ми враховуємо зауваження та пропозиції до проекту Закону «Про автомобільний транспорт», щоб, у кінцевому результаті, отримати ефективний документ, який задовольнить всіх учасників ринку», — заявив Міністр інфраструктури України Володимир Козак.
Експерти нагадують, що, згідно з первинним текстом законопроекту, розробленим у Міністерстві, ременями безпеки пасажирів і водія слід було обладнати всі автобуси, крім працюючих на міських та приміських маршрутах. Основні новації стосуються застосування європейської практики допуску як пасажирських, так і вантажних автоперевізників на ринок. Експерти звертають увагу ще на одне нововведення, яке чекає автоперевізників, — створення електронного реєстру автобусних маршрутів. Єдиний маршрутний реєстр у вигляді комп’ютерної системи дасть можливість перевізникові брати активну участь у формуванні маршрутної мережі. Крім того, це допоможе викорінити «нелегалів», адже система допускає до роботи тільки перевізника з повним пакетом необхідних дозвільних документів.