Аварійність на морському транспорті знизилася на третину
Аварійність на морському та річковому транспорті України у січні-жовтні 2013 року знизилася на 35% порівняно з аналогічним періодом 2012 року — до 30 пригод. Якщо ж порівнювати аварійність суден не з початку року, а за третій квартал і аналогічний період 2012 року, то аварійність знизилася на 63%.
Як зазначають експерти, більшість аварій на транспорті виникає через грубі порушення правил безпеки судноплавства, недотримання експлуатантами плавзасобів елементарних правил. Характерно, що майже у половині аварій брали участь незареєстровані маломірні судна.
Серед найпоширеніших правопорушень на морському та річковому транспорті фахівці відзначають: управління суднами, які не пройшли технічний огляд, не мають бортових номерів і позначень, з несправностями або взагалі без реєстрації (майже 40% від загальної кількості порушень).
Але найбільш гострою проблемою, на думку фахівців, є управління суднами в стані сп’яніння.
«Навіть незважаючи на 35% зниження аварій, наслідки деяких із них дуже важкі — загибель людей. Для виправлення цієї ситуації Укрморрічінспекція за підтримки Міністерства інфраструктури ініціює посилення відповідальності за правопорушення на водному транспорті», — заявив Голова Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті Григорій Соболевський.
Він уточнив, що йдеться про збільшення штрафів за правопорушення, вчинені судноводіями і судновласниками.
Європейські стандарти безпеки, які наразі впроваджуються в Україні, ґрунтуються, насамперед, на відповідальному ставленні до людського життя і на суворій відповідальності за порушення встановлених правил, підкреслюють експерти.