Європейський автопром падає перед китайцями
«Обсяги продажу нових автомобілів у Європі продовжують скорочуватися. Одна з причин цього – високий рівень безробіття у низці країн ЄС. Експерти роблять невтішні прогнози», – бідкається Deutsche Welle
Збут падатиме й надалі
Криза збуту автомобілів на європейському ринку і надалі поглиблюватиметься. «2013-й буде найгіршим роком для автоіндустрії Західної Європи за останні тридцять років», – такого висновку дійшли фахівці Центру автомобільних досліджень (CAR) університету Дуйсбурга-Ессена. Вони прогнозують, що у країнах ЄС, а також в Ісландії, Норвегії, Швейцарії та Ліхтенштейні цього року буде продано на 5 % менше нових авто, ніж торік. Обсяг збуту скоротиться до 11,89 млн проданих нових машин, про що йдеться в дослідженні, оприлюдненому днями.
«Особливо складним цей рік може стати для виробників із Франції, Італії, Іспанії, Португалії та Греції. Торік обсяг продажу в цих країнах скоротився на 17 %. Прогнозують, що в цьому році він скоротиться ще майже на 10 %, буде продано лише 3,75 млн нових легковиків», – передає DPA.
Безробітні – погані покупці
«Безробітні не є хорошими покупцями машин, тому європейська автоіндустрія переживає найскладніший рік за останні тридцять», – сказав керівник Центру автомобільних досліджень Фердинанд Дуденгеффер. Він прогнозує, що негативна тенденція триватиме хоча б із огляду на рекордно високий рівень безробіття в Іспанії: «Шанси на те, що авторинок Південної Європи швидко видужає, близькі до нуля».
Заводи зупиняються
«Через те, що ринок збуту роками скорочується, автомобільні фабрики вже давно не можуть працювати на повну потужність, особливо у Франції, Італії, Португалії та Іспанії. Виробничі потужності в цих країнах у 2013 році використовуються тільки на 58 %», – наголосив експерт. За його словами, це найгірший показник південноєвропейської автоіндустрії з часів Другої світової війни. Внаслідок кризи Fiat і Renault ухвалили плани реструктуризації виробництва. Peugeot-Citroën, Ford та Opel закриватимуть деякі фабрики.
Виробники сподіваються на Китай
Поки в Європі лютує криза, машини добре продаються в Китаї. Так, за перші пʼять місяців цього року обсяг збуту німецьких автомобілів на китайському ринку зріс більш ніж на 20 %. Це вище середнього, про що повідомили у Спілці китайських виробників.
AFP нагадує, що китайський авторинок – найбільший у світі. Торік там було продано 19,31 млн машин. У порівнянні з 2011 роком приріст становив лише 4,3 % – перш за все тому, що в багатьох великих містах обмежили кількість автомобілів через високий рівень забруднення повітря. Проте в цьому році виробники сподіваються на значно кращі показники.