Парламентський «Айболить» пропонує заборонити рекламу презервативів
Піклувальників про збереження і примноження національного генотипу у Верховній Раді все більшає
Не встиг «ПіК» «проїхатися» по свободівському законопроекту щодо заборони абортів (дивіться тут), як народний депутат від фракції «Батьківщина», член Комітету ВР з питань охорони здоров’я Василь Пазиняк зареєстрував законопроект № 2823 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу». Родзинкою цього непересічного законотворчого акту стала пропозиція заборонити пропаганду… безпечного сексу. Тобто, реклама, наприклад, протизаплідних засобів (зокрема, старих добрих презервативів), на думку депутата, має бути винятково в аптеках і поліклініках.
Нещодавно моя колега з «ПіКу», розмірковуючи про користь нового законопроекту стосовно Кодексу законів про працю, писала, що, мовляв, Володимир Яворівський – персона відома, а ось хто такий Василь Пазиняк – Бог його знає, якийсь неофіт з Банкової. Помилялася: адже цей неофіт таки добре знається на самопіарі. Отже, знайомтеся: висуванець від «Батьківщини», в минулому – депутат Львівської облради, член фракції «Наша Україна», на президентських виборах-2010 – довірена особа Віктора Ющенка в Яворівському районі Львівської області. А взагалі-то нова «зірка» законотворення – лікар, точніше, дитячий хірург.
Саме це і вражає. Якщо подібні нововведення пропонують якісь дикі сектанти, нічого дивного. Але лікар!.. Хто, як не він, має бути обізнаним про шкідливість абортів або загрозу венеричних захворювань? Та депутата в білому халаті більше турбує моральний бік проблеми. Він вважає, що заборона реклами презервативів, наприклад, на телебаченні захистить молоде покоління від «незрозумілої інформації, що може сформувати викривлене сприйняття стосунків із протилежною статтю» і викликати в дітей «далеко не дитячі запитання».
Організації, що опікуються боротьбою зі СНІДом – у шоці. У фонді «АнтиСНІД» заявили, що минулоріч більш ніж половина людей, які підхопили ВІЧ-інфекцію, втрапили в халепу через те, що не користувалися презервативами. Головним чином, це молодь до 25 років – тобто у віці, коли гормони вирують, а відповідальності ще нема. «У перспективі ця заборона (на рекламу презервативів. – Авт.) призведе до ще більшої смертності від СНІДу, яка за останні вісім років збільшилась у нашій країні на 70 відсотків».
До речі, «презервативне питання» повністю затуляє деякі цілком слушні положення, які містяться в документі. Наприклад, що попередження про шкоду паління й алкоголю мають займати не менш ніж 15 відсотків рекламної площини. Проте якби в законі було лише це, його не помітили б.
А якщо це змова опозиційних партій?! «Свобода» пропонує заборонити аборти, «Батьківщина» – прибрати рекламу презервативів. І почне наша нація плодитися й розмножуватися! Можливо, наступним кроком буде те, що аптекарів змусять проколювати презервативи цвяхами, а замість протизаплідних пігулок продавати цукрові кульки? І ніхто не задумається: може, для підвищення народжуваності треба соціальні стандарти підвищувати, а не ховати від людей «гумки»?
І, нарешті, стосовно покоління, яке підростає: воно дивиться телевізор, має доступ до інтернету, тому безневинна реклама протизаплідних засобів мало що змінить в їхній уяві про статеві стосунки. До того ж, це покоління добре знає: якщо налити у презерватив води і скинути його з балкона, кращої «бомбочки» не буває.