Оформити права на нерухомість допоможе єдина заява
Уряд удосконалив порядок реєстрації прав на нерухоме майно. З 12 лютого 2014 року державна реєстрація прав на нерухоме майно та їх обтяжень (обмежень) здійснюватиметься за новою максимально спрощеною процедурою.
Урядові експерти вважають, що цим рішенням Кабінет Міністрів встановив нові орієнтири в практиці реалізації прав на власність щодо її реєстрації. Тому що нові правила відрізняються максимальною спрощеністю реєстрації прав.
Новації, запроваджені цією постановою, сприятимуть наданню якісних адміністративних послуг як юридичним, так і фізичним особам. Насамперед, з 12 лютого з’являється можливість отримати відомості про реєстрацію з реєстрів, що створювалися до 1 січня цього року. Крім того, правила встановлюють нові параметри для документальних звернень, вводять норми, відсутні раніше, розмежовують надання документів від фізичних та юридичних осіб, встановлюють норми для реєстрації прав на нерухомість членів кооперативів. Також отримують можливість знайти «право на життя» будівлі, побудовані за радянських часів.
Міністр юстиції України Олена Лукаш детально роз’яснила особливості введення в дію постанови Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру прав на нерухоме майно».
Основним нововведенням стала альтернатива при поданні документів для проведення державної реєстрації прав. Вона полягає в можливості як безпосереднього звернення заявником, так і відправлення поштою або кур’єрською службою. Раніше існувала можливість лише безпосереднього звернення заявника.
Також вводиться альтернатива у проведення одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від права власності. Наразі реєстрацію права власності можна здійснити на підставі однієї заяви про державну реєстрацію прав, подати яку зможе як власник, так і правонабувач. До нововведення подавалися дві різних заяви.
Нарешті вирішилося питання проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно замість втрачених, пошкоджених або зіпсованих свідоцтв про право власності на нерухоме майно або державного акта на право власності на землю, виданих компетентними органами до 1 січня 2013 року.
Таким чином, вирішилося питання відсутності належного нормативного обґрунтування для цієї процедури.