Україна вивчає досвід світового лідера у сфері «електронного уряду»
Україна зацікавлена у вивченні міжнародного досвіду в побудові «електронного уряду». Про це сказала Міністр соціальної політики України Наталія Королевська після презентації «Електронного уряду Естонії» в Демонстраційному центрі інформаційних технологій Естонії.
«Я ознайомилася з роботою системи «електронного уряду», яка застосовується в Естонії. Масштаб наших країн відрізняється, але багато речей можуть бути адаптовані. Ми домовилися з естонськими партнерами про співпрацю з метою вивчення їх досвіду впровадження «електронного уряду», — заявила Наталія Королевська.
Як зазначають експерти, повна відмова від паперової документації з переходом на «електронний уряд» в Естонії відбулася у 2000 році. Цей процес супроводжувався не лише підготовкою законодавчої бази та ресурсів, але також проводилися й освітні програми для населення.
На сьогодні Естонія, нарівні з Сінгапуром, є однією із передових країн у світі з впровадження електронних систем надання адміністративних та соціальних послуг. За словами Наталії Королевської, 93% населення країни мають спеціальну ID-карту, яка замінює основні документи — паспорт і водійські права. Як підкреслює Міністр, за допомогою такої картки, не виходячи з дому, можна брати участь у виборах (25% голосуючих), реєструвати бізнес (18 хвилин), заповнювати податкові декларації (95% документів, які подаються), отримувати від лікаря електронні рецепти (95% ліків продаються саме за такими рецептами) і оформляти весь пакет соціальних послуг.
Щоб технічно здійснити можливість роботи такої системи, практично вся територія Естонії покрита 4G Інтернетом.
Як зазначають експерти, саме до такої моделі роботи прямує Україна. На нинішньому етапі пріоритетом є побудова якісно нової системи надання соціальних послуг — прозорої, зручної для користувачів і здатної забезпечити адресну роботу з людьми.
«У тестовому режимі така система працює в Київській і Вінницькій областях. Її основа — прозорі офіси, в яких за принципом «єдиного вікна» людям надаватимуться адміністративні та соціальні послуги на основі інформаційної платформи, що об’єднує бази даних різних відомств. Щоб людина «в один дотик», тобто в одному місці і за один візит, могла вирішити максимальну кількість питань», — сказала Наталія Королевська.