У Національній опері України – аргентинське танго у виконанні «божественної» балерини
Прима Маріїнського театру Уляна Лопаткіна, яка по праву носить титул «Божественна», разом із «Зірками світового балету» представляють «Гранд Танго-Гала», присвячений великому аргентинському композитору Астору П’яццоллі – El Gran Аstor («Великий Астор»)
В Україні «Танго» побачать 27 жовтня у Києві, а 29 жовтня – в Одесі. Під час виступу солістів Маріїнського театру та Ризького національного балету ми побачимо та почуємо танго великого П’яццолли – родоначальника стилю танго нуево – в хореографічному прочитанні.
Уляна Лопаткіна виконає найтемпераментніший шедевр великого голландця Ханса ван Манена – одноактний балет «5 танго». Сучасний хореограф Ханс ван Манен, який ставитиме танець, треба сказати, – та ще штучка! Його гумор, темперамент і еротика неочевидні – їх ще треба виявити за зовнішньою незворушністю неокласичного танцю, за красою геометричних ліній, за примхами розвитку базових комбінацій… Хореограф розбиває танець довгими паузами, під час яких напруження між партнерами так зростає, що будь-яка крихітна зміна статичної пози здається подією вселенського масштабу. А хто, як не Уляна Лопаткіна вміє тримати багатозначні паузи або так заворожуюче розгортати ногу в адажіо, ніби дає відповідь на всі питання буття. Математична логіка Ханса ван Манена теж близька виконавчій манері балерини-перфекціоністки (через отриману травму прима-балерина на деякий час покидала театр, але, зважившись на операцію, повернулась до станка).
У трьох відділеннях «Гранд Танго-Гала» ми побачимо ще один шедевр видатного аргентинського хореографа Маурісіо Вайнрота – одноактний балет «Танго плюс». Уляна Лопаткіна і 22 артисти балету також покажуть танго в постановці інших видатних балетмейстерів ХХ століття, які вони поставили на музику «короля» П’яццолли.
Загалом же маємо можливість вітати у Києві одну із найкращих балерин, які тільки виступають сьогодні на відомих сценах світу. Уляна Лопаткіна – завжди скромна й лаконічна у висловлюваннях і, наприклад, ніколи не грала Аврору, бо вважає, що ця героїня має бути тендітною. Хоча й примі-балерині будь-який образ давався легко (Жизель, Одетта, Анна Кареніна), вона – ще й одна з найвищих балерин у світі й на кожній виставі використовує як мінімум дві пари взуття, виготовлені за спеціальним замовленням. За шляхетність мінімалістичного стилю щоденна газета The New York Sun нещодавно порівняла Уляну Лопаткіну з Катрін Денев. Бо балерина не танцює балет, вона танцює стан творчості, головною умовою якого Пушкін називав незатьмарений спокій.